همایش «نقش نماز و مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

همایش «نقش نماز و مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۶ بهمن ۱۴۰۰
حجت الاسلام حجازی از برگزاری همایش «نقش نماز و مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی» در مسجد کاسه فروشان رشت همزمان با دومین شب از ایام الله دهه فجر خبرداد.

حجت الاسلام «ابوطالب حجازی» با اشاره به فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و لزوم تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب به نسل جوان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: مساجد پایگاه شکل گیری انقلاب بود و و باید آموزه‌های انفلاب اسلامی و زحمایت که برای این انقلاب کشیده شده است را به نسل جوان منتقل کنیم.

 

مدیر ستاد اقامه نماز گیلان با تاکید بر لزوم توجه به آموزه‌های دینی و قرآنی به ویژه برای تربیت نسلی متعهد افزود: در این راستا همزمان با دهه فجر و ولادت امام محمد باقر(ع) همایش «نقش نماز و مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش «۱۰ شب ۱۰ مسجد » به همت کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: این همایش با حضور اعضای شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم چهارشنبه(۱۳ بهمن) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد کاسه فروشان رشت برگزار می‌شود.

 

حجازی همچنین از مراسم تجلیل از فعالان و خادمان نماز در واحدهای تابعه نمازی در ایام دهه فجر خبرداد و تصرح کرد: شبکه‌های اجتماعی مرتبط با یاوران نماز در این ایام با محوریت تبیین دستاوردهای انقلاب به فعالیت می‌پردازند.

 

وی فضاآرایی و انجام تبلیغات محیطی در محل برگزاری نماز جماعت مساجد را از دیگر اقدامات دهه فجر در استان برشمرد و اعلام کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، تشویق نمازگزاران جهت شرکت در مراسمات دهه فجر و راهپیمایی  ۲۲ بهمن، سخنرانی‌های ائمه جماعت با موضوعات تبیین انقلاب در دهه فجر و تشویق نمازگزاران جهت شرکت پرشور در نمازهای جماعات و جمعه از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

پایان پیام/ 84