هنرنمایی گروه سرود«کریم آل طاها» در میلاد امام علی(ع)

هنرنمایی گروه سرود«کریم آل طاها» در میلاد امام علی(ع)

تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۰
گروه سرود«کریم آل طاها» از بچه های کانون فرهنگی و هنری راه سرخ شهیدان در مسجد غریبیه پایین زنجان به مناسبت میلاد با سعادت امام علی(ع) در میادین شهر هنرنمایی می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شناسایی استعدادهای هنری بچه های مساجد یکی از سیاست های ستاد کانون های مساجد کشور است که این استعدادهای هنری با تشکیل گروه های سرود و هنرنمایی در مساجد و میادین شهر به منصه ظهور گذاشته شد.

 

یکی از گروه های سرود موفق در بین کانون های مساجد استان مربوط به گروه سرود مسجد غریبیه با عنوان گروه سرود «کریم آل طاها» در کانون فرهنگی و هنری راه سرخ شهیدان است که به عنوان رابط سرود استان زنجان معرفی شده است.

کانون راه سرخ شهیدان در سال جاری در مسجد غریبیه پایین زنجان با بیش از 50 عضو فعال تاسیس شده است که به صورت تخصصی در حوزه سرود فعالیت می کند.

 

این مسجد فراخوانی از جذب علاقمندان به اجرای سرود منتشر کرده است که جوانان علاقمند می توانند با مراجعه به کانون راه سرخ شهیدان و استعدادیابی اساتید این حوزه در مسجد، به گروه سرود این مسجد وارد شوند.

گروه سرود کریم آل طاها متشکل از 12 نفر از بچه های این مسجد است که در مناسبت های مختلف در سطح شهر و مزار شهدا هنرنمایی می کنند و در آستانه میلاد با سعادت امام علی(ع) نیز چند مورد اجرا خواهند داشت.

 

به گفته تیموری، مدیرمسئول کانون راه سرخ شهیدان در این مسجد علاوه بر آموزش سرودخوانی در بین بچه های مسجد، دوره های آموزشی در رشته های ورزشی برگزار می شود.

وی افزود: در همین راستا ابوالفضل نقدی یکی از اعضای کانون فرهنگی و هنری راه سرخ شهیدان مقام اول مسابقات کشتی استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

 

همچنین مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی در مسجد با حضور اعضای کانون اجرا می شود و طرح سه شنبه های تکریم با تقدیر از نخبگان درسی، خادم مسجد و بچه های نمونه مسجد برگزار شد.

به گفته تیموری، در پی بارش شدید برف و مسدود شدن مسیر تردد عابران پیاده، جمعی از بچه های این مسجد اقدام به برف روبی سطح شهر نمودند.

 

موکب بقیه الله در این کانون نیز اقدام به برپایی ایستگاه  صلواتی در مناسبت های مختلف می کند و بچه های این کانون به صورت خودجوش در این ایستگاه فعالیت می کنند.

پایان پیام/ 693