کانون‌هاي فهما نقش فرهنگی مسجد را احیاء می‌کنند

کانون‌های فهما نقش فرهنگی مسجد را احیاء می‌کنند

تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام غلامرضایی با بیان اینکه از کارویژه‌های مسجد نهادینه کردن فرهنگ دینی است، گفت: کانون‌های مساجد می‌توانند این نقش را به ویژه در میان قشر متدین احیاء کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام «محمد غلامرضایی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه از اساسی‌ترین کارهای مساجد از صدر اسلام تاکنون نهادینه کردن فرهنگ دینی بوده است، اظهار کرد: مسجد می تواند کانون مرکزی برای تحقق این نهادینه سازی باشد.


 
قائم مقام معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه در صدر اسلام همه کارهای فرهنگی دینی و حتی حل اختلافات در مساجد انجام می شد؛ البته مدتی این نقش را از مسجد گرفتند یا گرفته شد. به هرحال امروز و در سطوح دیگر از جمله فعالیت های فرهنگی در مساجد با تشکیل کانون های مساجد شاهد تحقق این مساله هستیم که با محوریت مسجد، فرهنگ و هنر و دینی بین افراد متدین احیا شود.


 
 وی در ادامه به نقش ائمه جماعات مساجد در پویایی فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه و جماعات می توانند به عنوان فرمانده فرهنگی مسجد ایفای نقش داشته باشند، در واقع آنچه که در مساجد و در سطح فعالیت های مختلف اتفاق می افتد باید با اشراف امام جماعت باشد چراکه او به عنوان پدر و محور فعالیت های مسجدی می تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.


 
عضو هیات انتخاب پایتخت فهما 1404 یادآور شد: بنابراین معتقدم همراهی و تعامل کانون های مساجد با امام جماعت نقش بسزایی در فعالیت های مسجدی دارد، ضمن اینکه تصور می کنم باید فعالیت های کانون های مساجد در سطح حوزه علمیه و هزاران طلبه ای که در حوزه درس می خوانند معرفی و اطلاع‌رسانی شود.

 

پایان پیام/ 9