برگزاری ویژه مراسم شهادت امام هادی(ع) در مسجد امام هادی زنجان

برگزاری ویژه مراسم شهادت امام هادی(ع) در مسجد امام هادی زنجان

تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام هادی(ع) جمعه ۱۵ بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام هادی(ع) زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام هادی(ع) جمعه 15 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام هادی(ع) زنجان برگزار می شود.

 

در این مراسم آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به تبیین ابعاد شخصیتی و سیره آن حضرت خواهد پرداخت و حاج سید یوسف شبیری به عنوان مداح حضور خواهند داشت.

 

پیشوای دهم شیعیان حضرت امام هادی علیه السلام در سال 212 هجری قمری در شهر صریا (نزدیک مدینه) دیده به جهان گشود. پدر ایشان حضرت امام محمدتقی جوادالائمه علیه السلام و مادرشان بانویی فاضله و عفیفه به نام سمانه است. نام مبارک ایشان علی از القابشان نقی، هادی و نجیب؛ و کنیه شان ابوالحسن می باشد.

 

مدت امامت ایشان حدود 34 سال است یعنی از سال 220 هجری قمری (سال شهادت امام جواد علیه السلام) تا سال 254 هجری قمری که در شهر سامرا به شهادت رسیدند.

 

پس از شهادت، امام حسن عسکری علیه السلام بر پیکر مطهر پدر خویش نماز گزارد و پس از تشییع جنازه، ایشان را در منزل خویش به خاک سپردند.

 

در مورد شهادت امام هادی علیه السلام و قاتل آن حضرت اختلاف است: برخی معتمد عباسی را قاتل آن حضرت میدانند (یعنی این واقعه در زمان خلافت معتمد رخ داده است) و به عقیده ی برخی دیگر معتز عباسی، فرمان قتل آن بزرگوار را صادر و معتمد آن را اجرا کرد. (یعنی این واقعه در زمان خلافت معتز روی داده است.)

پایان پیام/ 693