بيان تاريخ و دستاوردهاي انقلاب اسلامي در مساجد زمينه تحقق جهاد تبيين است

بیان تاریخ و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مساجد زمینه تحقق جهاد تبیین است

تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، با اشاره به اينکه از مهمترين نتايج انقلاب اسلامي بازگشت کارکردهاي مساجد بود، اظهار کرد: امروز بايد با تکيه بر ظرفيت مساجد نسبت به بيان تاريخ و دستاوردهاي انقلاب اسلامي در راستاي حرکت و زمينه‌سازي در مسير جهاد تبيين گام برداريم.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی یکشنبه 10 بهمن در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

بر پایه این گزارش کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی متشکل از 14 دستگاه می شود که با توجه به ابلاغ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کار خود را از دی ماه آغاز کرده است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه کمیته مساجد دهه فجر قبل از این ایام کار خود را آغاز کرده بود، گفت: بحث مسجد و ارتباط معنوی مردم با مسجد اهمیت بسیاری دارد؛ در مرداد سال 1395بود که حجت‌الاسلام حاج علی اکبری و ائمه مساجد استان تهران خدمت مقام معظم رهبری رسیده و مباحث متعددی در این جلسه مطرح شد؛ امروز ما به عنوان کمیته مساجد انقلاب اسلامی نیازمند آن هستیم که خط مشی انقلاب و سیاست گذاری در عرصه مسجد را بر مبنای آنچه که معظم له نسبت به مسجد مورد تاکید قرار دادند و فعالیت‌های تراز انقلاب اسلامی توسعه دهیم.

رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: فعالیت تراز، بیانگر و روشنگر انقلاب اسلامی را خود شخص مقام معظم رهبری هستند که بعد از امام راحل تبیین می کنند. در جلسه ای که پیش تر به آن اشاره شد، معظم له نسبت به این مساله اشاره می کنند که حرکت نبی مکرم اسلام چگونه بود و مسجد در آن زمان چه جایگاهی داشت؛ تعبیر نورانی معظم‌له این بود که مردم برای همه کارها به مسجد مراجعه می کردند. ایشان همچنین با اشاره به جایگاه امام جماعت مسجد، درباره وظایف او و ارتباط اش با مردم سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین در جلسه مذکور، مساجد را «هسته‌ مقاومت» به‌ویژه مقاومت فرهنگی برشمردند. در این جلسه همچنین از سوی حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری گزارشی ارایه شد مبنی بر اینکه بیش از ۹۷ درصد شهدای کشور از پرورش‌یافتگان مساجد هستند، که مورد توجه معظم له قرار گرفت.


حجت الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از این نشست نسبت به جذب جوانان به عرفان واقعی و اسلامی تاکید کردند؛ با توجه به آنچه که در این جلسه مطرح شده است و از سوی دیگر وظایف کمیته مساجد معتقدم در تمامی فعالیت هایی که انجام می دهیم باید به کارکرد مساجد توجه کنیم.

وی ادامه داد: کارکرد مسجد یعنی همان کارکردی که در اسلام برای مسجد تعریف شده است، همان کارکردی که ما تجربه زیسته آن را چند سال قبل از انقلاب و در دهه بعد از انقلاب اسلامی داشتیم.  باید همین کارکردهای متنوع و متکثر را داشته باشیم و به تعبیر مقام معظم رهبری از این طریق اقدام به جهاد تبیین برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی کنیم.

رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بازگرداندن کارکردهای مسجد است. امروز باید همین نگاه را با تکیه و حفظ سرمایه عظیم اجتماعی مومنین نگاه داریم. استمرار انقلاب اسلامی و هسته اصلی مقاومت مسجد است. بیان اتفاقات بسیار زیبایی که در تاریخ انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است در واقع همان حرکت در راستای تحقق جهاد تبیین است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.