۴۰ اثر در رویداد «از قلم تا اندیشه روستا و عشایر» برگزیده شدند/حمایت از صاحبان قلم در مناطق روستایی و عشایری

۴۰ اثر در رویداد «از قلم تا اندیشه روستا و عشایر» برگزیده شدند/حمایت از صاحبان قلم در مناطق روستایی و عشایری

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
ناطقی در آیین داوری نهایی آثار رویداد «از قلم تا اندیشه روستا و عشایر» از انتخاب ۴۰ اثر برگزیده خبر داد و گفت: هدف ما از برگزاری این رویداد حمایت از صاحبان قلم در مناطق روستایی و عشایری بود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین داوری رویداد «از قلم تا اندیشه روستا و عشایر» صبح روز سه‌شنبه 12 بهمن ماه با حضور «حمیدرضا ناطقی» رئیس دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی و رئیس هیات داوران این رویداد، «سیده زینب صفوی» و «محمد مبینی» از نهاد کتابخانه های عمومی کشور و «نجم الدین آفتابی» از دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان داور برگزار شد.

 
بر پایه این گزارش در آیین داوری نهایی، آثار منتخب از بین مجموع 106 اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد بررسی می شود.
 
حمیدرضا ناطقی در آیین داوری آثار رسیده به رویداد «از قلم تا اندیشه روستا و عشایر» طی سخنانی اظهار کرد: هدف ما این بود که با برگزاری این رویداد فرهنگی برای روستاییان و عشایر اهل قلم انگیزه ایجاد کنیم تا بدانند که مرکز و نهادی هست که آثار آنها را شناسایی و حمایت می کند.
 
رئیس دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر و روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استعدادهای فراوانی را در کشور داریم که علاقه مند به معرفی فرهنگ بومی در مناطق مختلف روستایی و عشایری هستند؛ بسیاری دیگر از صاحبان قلم از روستا و عشایر کشور از جنبه پژوهشی به آداب و رسوم محل زندگی خود پرداخته اند و بسیاری از ابعاد دیگر اعم از مذهبی، اجتماعی، هنری و ... که هرکدام از این موارد می تواند به عنوان یک منبع پژوهشی مورد استفاده قرار گرفته و از سوی دیگر زمینه ساز آشنایی اقشار مختلف به ویژه بچه های مسجد را با فرهنگ مناطق روستایی و عشایری فراهم سازد.
 
 
وی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت دارند، گفت: ما از آثار برگزیده این رویداد حمایت می کنیم و این حمایت به صورت خرید کتاب ها است.

 

گفتنی است در ادامه «سیده زینب صفوی»، «محمد مبینی» و «نجم الدین آفتابی» به بررسی نهایی آثار منتخب که شامل 40 اثر می شد، پرداختند.
 

پایان پیام/ 9