دغدغه مددجویان بهزیستی استان زنجان در مساجد رسیدگی می شود

دغدغه مددجویان بهزیستی استان زنجان در مساجد رسیدگی می شود

تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
محمدی با اشاره به افتتاح ۴۸ طرح و پروژه بهزیستی گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، دغدغه و مشکلات مددجویان بهزیستی در مساجد زنجان رسیدگی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان حضور در کنار مددجویان و ارتباط با جامعه هدف را مهم تلقی کرد و گفت: بررسی مشکلات و رسیدگی به تقاضای توانخواهان و افراد دارای معلولیت و ارائه خدمات مطلوب به آنان در الویت قرار داد و بسیارحائز اهمیت است.

 

محمد محمدی تاکید کرد: مساجد به عنوان مردمی ترین و معنوی ترین سازمان های مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت مردمی در عرصه های مختلف اجتماعی فرهنگی در محله و در سطح منطقه و ملی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردارند.

 

مدیر کل بهزیستی خاطرنشان کرد: مسجد با توجه به ظرفیت و جایگاه متعالی خود در میان اجتماع انسانی بویژه جوامع مسلمان، می تواند با رعایت اصول کار تشکیلاتی متناسب با اقتضائات مسجد در سطوح مختلف پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و صیانت از اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر در سطح محله و منطقه پیرامونی خود نقش آفرینی کند.

 

وی در ادامه از افتتاح ۴۸ طرح و پروژه در بهزیستی خبر داد و گفت: افتتاح ۳۶ واحد مسکن مددجویی، افتتاح اولین پردیس سالمندان استان زنجان (ویژه نگهداری زوج های سالمند)، افتتاح اولین سالن اجتماعات خیرساز ویژه جامعه هدف، ۷ طرح اشتغالزایی و...از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح این اداره کل درسطح استان است که به بهره برداری می رسد.

 

محمدی افزود: بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است و توانسته با ارائه خدمات حمایتی و تخصصی بخش عظیمی ازعموم مردم و جامعه هدف را بصورت مستمر و غیر مستمر تحت پوشش قرار دهد.

 

وی افتتاح برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت در مراکز مثبت زندگی، اجرای پیمایش رصد آسیب های اجتماعی،   اجرای طرح پروژه های همیاران سلامت روان در محلات جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برگزاری ملاقات عمومی با جامعه هدف بصورت محله محور ودر مساجد، بازدید از منزل مددجویان در کلیه شهرستانها، برگزاری جشن انقلاب در کلیه مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان زنجان از دیگر برنامه های بهزیستی در این ایام اعلام نمود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم میثاق با شهدا ومراسم غبارروبی و نثار گل بر مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مزار شهدای گمنام، برگزاری جشن انقلاب در مراکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست و قصه گویی انقلاب در مراکز کودکان از جمله برنامه هایپیش بینی شده برای گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

 

وی اضافه کرد: آذین بندی ادارات بهزیستی شهرستان ها، ارائه خدمات تخصصی سازمان با تخفیف یا بصورت رایگان، برگزاری مسابقات فرهنگی با محوریت بزرگداشت انقلاب اسلامی، اطلاع رسانی و آگاهسازی  و فضاساز، تهیه و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی، جشنواره کتابخوانی ومباحث قرآنی، مسابقه اذان بین کارکنان و مددجویان نیز از جمله برنامه های اجرایی در این ایام است.

پایان پیام/ 693