آیین بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی در کانون ‌«سلاله پاکان»

آیین بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی در کانون ‌«سلاله پاکان»

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
بهمن زادگان از آیین بزرگداشت آیت الله صافی گلپاگانی در کانون فرهنگی و هنری ‌«سلاله پاکان» شهرستان جهرم خبر داد.

«محمدصادق بهمن زادگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» اقدام به برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله «لطف الله صافی گلپایگانی» کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» با اشاره به اینکه این مرجع تقلید شیعیان در روزهای گذشته به رحمت الهی پیوسته است، افزود: آیین بزرگداشت رحلت آیت الله صافی گلپایگانی روز جمعه 15 بهمن ماه همراه با نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: این برنامه با تلاوت توسط «سیدمصطفی حسینی» قاری بین المللی قرآن کریم و سخنرانی حجت الاسلام «نصرالله میمنه» استاد حوزه و دانشگاه انجام می شود.

 

بهمن زادگان در پایان از عموم شهروندان، بچه های مسجد و نمازگزاران برای شرکت در این آیین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی دعوت به عمل آورد.

 

به گزارش شبستان، آیت الله «لطف‌الله صافی»، ۱۹ جمادی‌الاول ۱۳۳۷ق، ۳۰ بهمن ۱۲۹۷هجری شمسی در گلپایگان متولد شد. تحصیلات خود را در گلپایگان آغاز کرد و ادبیات عرب، کلام، تفسیر قرآن، حدیث، فقه و اصول را تا پایان سطح، در زادگاه خود به سرانجام رساند.

 

وی از مراجع تقلید شیعه و از اساتید درس خارج فقه و اصول در قم است. او از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و عضو شورای استفتای وی بوده و کتاب منتخب الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به توصیه استاد خود نوشته است.

 

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن، از مناصب سیاسی صافی گلپایگانی بوده است. از او آثار فراوانی منتشر شده که به ۸۰ عنوان فارسی و عربی می‌رسد و برخی از این موارد، جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند. حرمت مطلق موسیقی، یکی از فتواهای صافی گلپایگانی است که در تاریخ فقه شیعه کم‌سابقه است.

 

ایشان در ۲۳ سالگی (۱۳۶۰قمری از گلپایگان به قم هجرت کرد و در درس «سید محمدتقی خوانساری»، «سید محمد حجت کوه‌کمره‌ای»، «سید صدرالدین صدر»، «سید محمدرضا گلپایگانی» و آیت‌الله بروجردی حاضر می‌شد. او پس از چهار سال اقامت در قم، به مدت یک سال در نجف ساکن شد و در درس «محمدکاظم شیرازی»، «سید جمال الدین گلپایگانی» و شیخ «محمدعلی کاظمی» حضور یافت. ایشان داماد «سید محمدرضا گلپایگانی»، مرجع فقید تقلید در قم است.

پایان پیام/ 691