مساجد باید به جایگاه خود به عنوان پایگاه اصلی دین بازگردند

مساجد باید به جایگاه خود به عنوان پایگاه اصلی دین بازگردند

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر ارتقای جایگاه مساجد گفت: مساجد باید به جایگاه خود به عنوان پایگاه اصلی دین بازگردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی در اختتامیه سومین دوره نشست ملی "کوثر هدایت" ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و قدردانی از دست اندر کاران بنیاد هدایت به دلیل برگزاری این نشست گفت: خدمت به شما بزرگواران باعث افتخار و سبب سرافرازی و مایه مباهات ما در درگاه احدیت است.


وی با بیان اینکه تمامی دارایی ما از محبت اهل بیت(س) و بواسطه هجرت عظیم این امام رئوف به این مرز و بوم است، افزود: هجرت خانواده و فرزندان این امام نیز موجب شده تا در گوشه و کنار کشور زیارتگاه‌هایی شکل گیرد و نعمت و توفیق زیارت اهل بیت در این دیار برایمان فراهم شود.


حجت الاسلام عزت زمانی همچنین خاطرنشان کرد: در زمان مبارکی به محضر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده‌اید و رزق زیارت این امام نصیبتان شده و تمام افتخار این جمع این است که برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) گرد یکدیگر جمع شده‌اند.


وی با اشاره به شعار " بأبی انت و امی و اهلی و مالی" اضافه‌ کرد: همه دارایی ما فدایی مسیری است که انتخاب کردیم و امروز شما بزرگواران با تمام دارایی و سرمایه خود آمده‌اید تا در کنار خانواده خود مسیر حقی را طی نمایید.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین اظهار داشت: امید ما این است این جمع به یک شجره طوبا تبدیل شود که اگر قرار است زمینه سازی ظهور و اتصال به حضرت ولیعصر (عج) محقق شود، ان شاالله به دست این شجره طیبه، مقدمات آن فراهم گردد.


حجت الاسلام عزت‌زمانی با تأکید بر حفظ جایگاه مساجد و تلاش برای ارتقای این جایگاه بیان داشت: این جمع برای بازگرداندن مسجد به جایگاه اصلی خود به عنوان پایگاه اصلی دین و حکمرانی دینی گرد یکدیگر جمع شده است و مشقت‌های این مسیر را به جان خریده است تا این هدف مقدس محقق شود.


وی اضافه کرد: این ارتباط و پیوستگی ما می‌تواند پایه گذار اجتماع قلوب و پیوند دل‌های ما در این هدف مقدس، برای تحقق ولایت عظمی حضرت ولیعصر (عج) باشد.


حجت الاسلام عزت‌زمانی خطاب به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عنوان کرد: در دوره‌ای که دشمن تمام حربه‌های خود را برای زمین زدن جبهه حق به کار گرفته است، در محضر شما عهد می‌بندیم که با تمامی دارایی خود و آبرویی که به لطف اهل بیت(س) و به‌واسطه لباس روحانیتی که بر تن ما می‌باشد، کسب نموده‌ایم در این مسیر گام برداریم‌.


وی ادامه داد: امروز که دنیا برای به هم ریختن اسلام بسیج شده است، با تلاش‌های مجدانه، زیر سایه عنایت این امام رئوف می‌توان در این جبهه موفق عمل کرد و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی نمود.


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خطاب به همسران روحانیون نیز بیان کرد: شما مجاهدانه در پرده عفت و حیا در این محفل حضور دارید، همراهی و همدلی با امام و ایجاد شبکه عظیم خواهران برای استحکام و پیوستگی بین بانوان ظرفیت ویژه‌ای است که باید بیش از پیش به آن توجه نمود.

پایان پیام/ 9