مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی در بیرجند برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی در بیرجند برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
مراسم بزرگداشت مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی همزمان با شب شهادت امام هادی (ع) از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شامگاه (۱۵ بهمن) در مراسم بزرگداشت مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند یکی از بارزترین خصوصیات این عالم فرزانه را همراهی با ولایت اعلام کرد و گفت: همراهی ایشان با ولی فقیه زمان، منشاء خیر و برکات برای نظام و انقلاب بوده است.

 

حجت‌الاسلام «غلامحسین نوفرستی» همچنین به همراهی آیت‌الله صافی گلپایگانی در تدوین قانون اساسی در زمان پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: سخنان ایشان درخصوص تبیین قانون اساسی، به مشروعیت نظام و ولایت منتج می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ایشان مورد اعتماد امام راحل بوده و در ۲ دوره مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان نقش مهمی ایفا کردند، اظهار کرد: در خصوص جایگاه علمی این مرجع عالیقدر می‌توان به کتاب «سلسله مباحث امامت و مهدویت» اشاره کرد که مورد تایید علمای داخل و خارج است.

 

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: این ایام،‌ یادآور غلبه اسلام بر طاغوت و کفر است و همه باید تلاش کنیم با شناخت تاریخ، اهداف و آرمان‌های انقلاب را در جامعه تبیین کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و با کمک و حمایت مردم و علمای بسیاری از جمله، شهید بهشتی، مطهری، آیت‌الله مشکینی، آیت آلله ربانی و ... به پیروزی رسید و می‌طلبد که این ارزش‌ها را حفظ و به جوانان منتقل کنیم.

 

آیت‌الله شیخ لطف‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید ۱۲ بهمن پس از تحمل دوره‌ای بیماری براثر ایست قلبی در سن ۱۰۲ سالگی درگذشت.

 

پایان پیام/ 70