کارستان بچه های مسجد در کمک به محرومان/ تهیه پوشاک برای اهالی مناطق محروم

کارستان بچه های مسجد در کمک به محرومان/ تهیه پوشاک برای اهالی مناطق محروم

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
وقتی کارمان محرومیت زدایی باشد نگاه مان به اطراف همچون بچه های مسجد در کانون فرهنگی ‌«امام رضا (ع)» شهرستان گراش تیزبین می شود که ۱۷۵ بسته پوشاک را به ارزش آن را ۱۰۰ میلیون تومان برای اهالی محروم روستایی تهیه کرده اند.

خبرگزاری شبستان _ گراش:

جوان هستند و پر انرژی اما جویای نام نیستند؛ کارهایی می کنند کارستان که برخی آدم بزرگ ها هم در مخیله‌شان خطور نمی کند؛ در یک کلام بگویم حسابی پای کار مردم اند؛ آن قدر حس انسان دوستی‌شان گل کرده که حتی وسط باران چند میلی متری زمستان هم دست از کار و تلاش بر نمی دارند.

 

معنای کار جهادی را به وضوح می توان در زندگی شان دید چرا که بی مزد و منت در خدمت محرومان هستند و برای پا به کار بودنشان شب و روز نمی شناسند؛ خطابم بچه های مسجد «امام رضا (ع)» گراش است؛ از بس فعال هستند و پا به کار، نمی دانم از کدام کارشان بگویم؛ از پرداخت قسط های عقب مانده افراد محروم یا توزیع غذای گرم میان آنها، از آماده باش در روزهای بارانی یا پرداخت قبض انشعابات و حتی کمک بلاعوض به محرومان و ...

 

عمده فعالیت بچه های مسجد بحث محرومیت زدایی است که محرومان شهر و روستا را در بر می گیرد؛ بچه ها در حد توان به کمک محرومان می آیند و در این زمینه نیز صندوق قرض الحسنه ای راه اندازی کرده اند و تا سقف ۲ میلیون تومان به افراد محروم وام می دهند.

 

به قول خودشان تاکنون ۸۰ فوق برنامه محرومیت زدایی انجام داده و قرار است همچنان گوش به فرمان رهبرشان، آتش به اختیار پای کار محرومان باشند.

 

 

کارستان بچه های مسجد

تهیه ۱۷۵ بسته انواع پوشاک ویژه اهالی محروم روستاهای بخش مرکزی گراش بهانه ای شد تا با مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام رضا (ع)» به گفتگو بنشینیم؛ «علی اکبر مقتدری» از آن دسته جوانانی است که دغدغه مردم دارد و خستگی ناپذیر به کمک بچه های مسجد برای دستگیری از محرومان شب و روز نمی شناسد.

 

او در مورد اقدام اخیر  کانون «امام رضا (ع)» می گوید: چند وقت پیش که برای خدمت رسانی به مردم روستای «لب اشکن» رفته بودیم؛ نیاز به پوشاک را در اهالی محروم روستا احساس کردیم؛ آخر نه مغازه لباس فروشی در این منطقه بود و نه پولی در جیب اهالی محروم برای تهیه لباس آن هم با قیمت های گزاف؛ این بهانه ای شد تا تهیه بسته های پوشاک را در برنامه آینده مان قرار دهیم.

 

خستگی برای آنها معنا ندارد؛ هنوز از روستای «لب اشکن» برنگشته به فکر برنامه بعدی هستند؛ بچه های مسجد که بسته های مواد غذایی را به روستا برده بودند، خود را برای برنامه جدید آماده می کنند و قرار است با تهیه انواع پوشاک، دوباره راهی روستا شوند.

 

مقتدری می گوید: به سراغ کمیته امداد رفتیم و میزان محرومیت روستاهای شهرستان را در این زمینه جویا شدیم؛ مقصد بعدی بچه های مسجد، روستاهای «خلیلی» و «حسین آباد» تعیین شد.

 

فراخوانی برای یک امر خیر

نوبت به تهیه لباس ها می رسد؛ بچه ها در فراخوان خود در فضای مجازی از شهروندان می خواهند لباس های نو و بلااستفاده خود را در اختیار گروه جهادی کانون «امام رضا (ع)» قرار دهند؛ این فراخوان ۱۰روز به طول می انجامد و پس از جمع آوری لباس ها که البته با استقبال اهالی هم مواجه شد؛ لباس های نو در ۲ مرحله توسط بچه های مسجد سوا می شوند. ۲۰ نفر از بچه های مسجد (هشت نفر خواهر و ۱۲برادر) در این برنامه حضور دارند و در بسته بندی پوشاک و توزیع بسته ها مشارکت می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام رضا (ع)» عنوان می کند: به کمک کمیته امداد، لیستی از مددجویان در اختیارمان قرار گرفت که به تناسب هر خانواده، لباس ها را تهیه و بسته بندی کردیم؛ مثلا برای یک خانوار پنج نفره به تناسب افراد خانواده (۲ فرزند دختر، یک فرزند پسر و پدر و مادر) بسته های پوشاک تهیه می شد.

 

 

بچه های مسجد برای اجرای این طرح موفق به تهیه ۱۷۵بسته پوشاک می شوند که مقتدری ارزش آن ۱۰۰ میلیون تومان عنوان می داند؛ لباس هایی که شامل انواع پوشاک بچه گانه، مردانه، زنانه است و کیف، کفش، جوراب و حتی گهواره و بخاری را هم شامل می شود.

 

روز موعود

ایام دهه فجر است و فرصتی مغتنم برای بچه های مسجد تا به سراغ اهالی محروم رفته و بسته های لباس را به آنها هدیه کنند. مقتدری می گوید: روز جمعه ۱۵بهمن ماه به اتفاق بچه های مسجد و پرسنل کمیته امداد گراش به دهستان «خلیلی» و روستای «حسین آباد» از توابع بخش مرکزی گراش رفتیم که با هماهنگی کمیته امداد، خانواده ها به ترتیب با حضور در حسینیه روستا بسته های مخصوص خود را دریافت کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام رضا (ع)» گراش در پایان صحبت خود گریزی هم به همت خیران می زند و می گوید: عمده هزینه برنامه های ما در این کانون فرهنگی و هنری از سوی خیران تامین می شود؛ آنها همیشه به ما لطف دارند و در برنامه های مختلف یاری گر محرومان و مستمندان هستند.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

 

پایان پیام/ 691