روایت سرود بچه‌های مسجد در رسانه ملی/نوایی که در همه کشور طنین انداخت

روایت سرود بچه‌های مسجد در رسانه ملی/نوایی که در همه کشور طنین انداخت

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
گروه‌هاي سرود کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي، با حضور در شبکه‌هاي مختلف رسانه ملي به اجراي سرود پرداختند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سرود یکی از عرصه‌هایی است که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور هرساله در قالب برگزای جشنواره‌های مختلف نظیر «سردار آسمانی»، تولیدات کانونی و طی چند سال اخیر از آغاز رویداد ملی فهما در رواق اختصاصی سرود به ارایه آثار خود می پردازند.

بر پایه این گزارش، بسیاری از سرودهای تولید شده از سوی بچه‌های مسجد با استقبال شبکه‌های مختلف صدا و سیما مواجه شده است و شبکه‌های مختلف ملی و استانی اقدام به پخش این آثار می کنند.

 

در ادامه گزارشی از برخی سرودهای بچه‌های مسجد که اخیرا به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید و در شبکه های مختلف سیما پخش شدند را می خوانید:
 
اجرای زنده سرود «گام دوم انقلاب» در سیمای مازندران
اعضای گروه سرود «معراج‌الزهرا(س)» کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم(ع) مسجد صاحب‌الزمان(عج) بابل یکشنبه شب 17 بهمن ماه به صورت زنده در سیمای مازندران به اجرای سرودی با عنوان «گام دوم انقلاب» پرداختند.
بر پایه این گزارش گروه سرود معراج الزهرا (س) همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به تهیه و تولید این سرود کردند.
اجرای گروه سرود کانون سقای حسین(ع) روستای حکمی در برنامه زنده «زیر پرچم» شبکه دو سیما
«محمود صادقی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) اظهار کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، سرود تولیدی کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) از شبکه‌های 2 سیما و استانی خلیج فارس پخش شد.
وی افزود: این سرود ساعت 14 یکشنبه 17 بهمن در قالب ویژه برنامه تلویزیونی « زیر پرچم » به روی آتن رفت.
مدیر کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی شهرستان میناب ادامه داد: عنوان این سرود « ما، ملت امام حسین(ع)» است که در سفر اخیر آیت الله رئیسی و اعضای هیات دولت به استان هرمزگان در دیدار فرهیختگان با ریاست جمهوری اجرا شد.
وی گفت: این سرود توسط گروه 15 نفره از نوجوانان عضو کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) اجرا خواهد شد.
گفتنی است؛ اجرای سرود در حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، انتخاب به عنوان گروه ویژه ایران در جشنواره آوای رضوان مشهد مقدس و کسب مقام اول سرود مساجد استان هرمزگان، مقام اول استانی سرود در جشنواره آسمان هشتم، مقام دوم ایران در جشنواره ترنم الهی استان سمنان، مقام سوم ایران در جشنواره روح خدا استان یزد، مقام سوم ایران در جشنواره شکوه شکیبایی استان زنجان و گروه برگزیده ایران در جشنواره امام رضا(ع) استان تهران را از دیگر افتخارات گروه سرود کانون سقای حسین(ع) است.
سرود «من انقلابی‌ام» با اجرای بچه‌های مسجد روستای موسویه جهرم در شبکه استانی فارس طنین‌انداز شد 
«محمد حسین قربانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) اظهار کرد: گروه سرود «عاشقان مهدی (عج)» با حضور هشت نفر از نوجوانان و جوانان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستا است که همزمان در کانون فرهنگی هنری عاشوراییان و پایگاه مقاومت حضرت ابوالفضل (ع) مسجد فعالیت دارند.
مدیر کانون فرهنگی هنری عاشوراییان مسجد حضرت ابوالفضل (ص) روستای موسویه جهرم افزود: این گروه حاصل تعامل و همکاری مشترک کانون و بسیج است و هدایت و آموزش این گروه را «حسین آذری» برعهده دارد.
قربانی خاطرنشان کرد: این گروه از بچه های مسجد، سرود «من انقلابی ام» را امشب شنبه 16 بهمن ماه، ساعت 21 و 30 دقیقه به صورت زنده در صدا و سیمای مرکز فارس اجرامی کنند.
اجرای سرود «ما میتوانیم» بچه‌های مسجد در برنامه زنده «خیابان انقلاب» 
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اعضای گروه سرود «نسیم ولایت» از کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عج)، مسجد حضرت قائم آل محمد (عج)، به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، با حضور در استودیوی برنامه زنده تلویزیونی «خیابان انقلاب» شبکه اترک، نغمه‌گر حماسه‌آفرینی‌های نهضت پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
بر پایه این گزارش، اعضای گروه سرود «نسیم ولایت» متشکل از بیش از 10 نوجوان مسجدی و هنرمند این سرود را تقدیم عموم  بینندگان انقلابی شبکه استانی خراسان شمالی کردند.
سرود «ما می توانیم» با سرپرستی و آموزش «علی پولادی»، از جوانان با استعداد و مدیر کانون تازه تأسیس انصار المهدی( عج)، آماده اجرا شد.
گفتنی است این گروه سرود از ابتدای سال تاکنون بیش از پنج اجرا در برنامه های زنده تلویزیونی به مناسبت‌های مختلف داشته است.
بینندگان شبکه اترک تماشاگر نغمه انقلابی بچه‌های مسجد شدند
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، بچه های گروه سرود «کوثر ولایت» عضو کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا(سلام الله علیها)، اسفراین، همزمان با شب میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمد بن علی (علیه السلام)، در استودیوی برنامه زنده تلویزیونی «خیابان انقلاب،پلاک 43» شبکه اترک حاضر شدند و نغمه گر حماسه آفرینی های نهضت پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
اعضای این گروه سرود که بیش از 5 نوجوان مسجدی و هنرمند را در برگرفته، سرود «22بهمن» را تقدیم عموم  بینندگان انقلابی شبکه استانی خراسان شمالی کردند.
«میلادایزانلو»، از جوانان با استعداد و پرتلاش مسجدی، هدایت و  آموزش این گروه را به عهده دارد.
این گروه سرود از ابتدای سال تاکنون بیش از 2  اجرا در برنامه های زنده تلویزیونی به مناسبت های مختلف داشته است.

پایان پیام/ 9