جذب بچه‌های مسجد در کارگاه تولید سایبان‌های برقی و مکانیکی و دوره‌های ورزش ساحلی

جذب بچه‌های مسجد در کارگاه تولید سایبان‌های برقی و مکانیکی و دوره‌های ورزش ساحلی

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
عشوری با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک آزادی تنکابن اظهار کرد: با احداث کارگاه تولید سایبان‌های برقی و مکانیکی زمینه اشتغال چند جوان را فراهم کردیم، از سوی دیگر در عرصه ورزش‌های ساحلی نیز فعالیت جدی داریم.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «علی عشوری» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک آزادی در شهرستان تنکابن اظهار کرد: این کانون فعالیت خود را از سال 1395 با محوریت دوره‌های مختلف ورزشی آغاز کرد و تاکنون کلاس‌های متعددی در رشته‌هایی نظیر فوتسال، والیبال، پینگ پونگ، تیراندازی برگزار کرده است.

 
مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک آزادی افزود: این کانون از نظر منطقه جغرافیایی و طبیعی در 30 تا 40 متری خط مرز دریا قرار داشته و عملا همسایه ساحل است، ما با توجه به این مساله چند دوره فوتبال ساحلی نیز برگزار کردیم که با استقبال فراوانی از سوی نوجوانان و جوانان مواجه شد.

 

 

دوره های ورزشی

 
 
وی با بیان اینکه تلاش ما جذب جوانان به فعالیت های مسجدی است، اظهار کرد: با توجه به این مساله بود که در مسجد باب الحوائج شهرک آزادی که کانون ما در مجاورت آن قرار دارد همه امور حتی خریدهای مالی به جوانان واسپاری شد؛ حتی امام جماعت مسجد ما جوان بوده و بیست و چند سال سن دارد ضمن اینکه هیات امنا مسجد نیز از جوانان هستند که با نظارت تنی چند اهالی مسجدی که سن بالاتری داشتند فعالیت می کنند.
 
عشوری افزود: تمرکز فعالیت کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک آزادی تنکابن استقبال از جشن‌ها و مناسبت‌های ولادت ائمه اطهار (ع) است، در واقع فعالیت ها را منحصر به عزاداری نکرده ایم.
 
این فعال مسجدی در ادامه گفت: همچنین برای خواهران عضو در کانون دوره‌های آموزشی مختلفی در حوزه مسایل اجتماعی برگزار شد؛ ضمن اینکه کلاس ها و دوره‌های قرآنی به صوت هفتگی برگزار می‌شود.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک آزادی تنکابن در ادامه به احداث کارگاه خوداشتغالی توسط این کانون اشاره کرد و گفت: اردیبهشت امسال در فضایی به مساحت 70 متر مربع، در حوزه تولید سایبان های برقی و مکانیکی زمینه اشتغال برای پنج نفر از جوانان مسجدی را فراهم کردیم.
 

 

افتتاح کارگاه خوداشتغالی با حضور امام جمعه شهرستان

 

آماده سازی گوشت نذری برای توزیع میان نیازمندان در رزمایش مواسات و همدلی

 
 
وی حضور در رزمایش مواسات و همدلی را به عنوان فعالیت مستمر این کانون دانست و تصریح کرد: حمایت از نیازمندان با توزیع بسته‌های معیشتی به همت اعضای کانون و اهل مسجد همچنان ادامه دارد، ضمن اینکه ساخت یک واحد منزل مسکونی به همت بچه های جهادی کانون از دیگر اقداماتی بود که در این عرصه داشتیم.

 

ساخت منزل مسکونی برای نیازمندان

 

 

پایان پیام/ 9