گچساران جزو ۱۸ شهرستان برتر در «طرح ملی فهما» شد

گچساران جزو ۱۸ شهرستان برتر در «طرح ملی فهما» شد

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
همزمان با چهل و‌ سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، و اعلام اسامی شهرستان های برتر در رویداد ملی فهما، شهرستان گچساران جزو ۱۸ شهرستان برتر در طرح فهما شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  در گچساران، همزمان با چهل و‌سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 18 شهرستان برتر کشور در رویداد ملی فهما 1400 که با شعار «به توان مردم» در سطح بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر ایران اسلامی برگزار شده بود، اعلام شد.

 

در سومین رویداد ملی فهما پس از بررسی های جامع سامانه‌ای، هیئت انتخاب این رویداد، ضمن قدردانی از 429 شهرستان مشارکت‌ کننده در فهما 1400؛ مجموعا 18 شهرستان را به عنوان شهرستان‌های برتر در پنج سطح و بر اساس تعداد کانون‌های هر شهرستان، معرفی کرد.

 

برپایه این گزارش، از بین 120 شهرستانی که فراوانی 50 تا 100 کانون دارند، شهرستان‌های گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد، نهبندان از استان خراسان جنوبی؛ کردکوی از استان گلستان؛ ساوه از استان مرکزی؛ فیروزکوه از استان تهران؛  و بشاگرد از استان هرمزگان نیز به عنوان شهرستان‌های برتر در سطح دوم معرفی شدند.

 

برخی از ملاک های مهم در ارزیابی شهرستان‌های برتر و شاخص؛ شامل میزان فعالیت و عملکرد کانون های شهرستان در رواق‌های 12‌گانه، بروزرسانی مجوز و تکمیل اطلاعات کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، تعداد رابط یا رابطین برگزیده از حیث امتیاز، تداوم و پیوستگی ارتباط سامانه‌ای در طول برگزاری رویداد و تعداد کانون‌های روستایی بودند.

 
گفتنی است در روزهای آینده شبکه‌های رابطین برتر، کانون‌های شاخص کشور و استان های برگزیده مبتنی بر رواق‌های 12 گانه رویداد ملی فهما معرفی می شوند.

 

در حال حاضر تعداد 620 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهر، روستا و عشایر استان با ۵۹ هزار عضو در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است.

پایان پیام/ 630