زنجان، شهرستان «شایسته تقدیر» در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ شد

زنجان، شهرستان «شایسته تقدیر» در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ شد

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
حجت الاسلام یارمحمدی گفت: شهرستان زنجان در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ عنوان «شایسته تقدیر» را کسب کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: همزمان با چهل و‌سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 18 شهرستان برتر کشور در رویداد ملی فهما 1400 که با شعار «به توان مردم» در سطح بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر ایران اسلامی برگزار شده بود، اعلام شد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی ادامه داد: بعد از انجام داوری و براساس اعلام ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، شهرستان زنجان در جمع هفت شهرستان با عنوان «شایسته تقدیر» قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: از ملاک های مهم در ارزیابی شهرستان‌های برتر و شاخص؛ میزان فعالیت و عملکرد کانون های شهرستان در رواق‌های 12‌گانه، بروزرسانی مجوز و تکمیل اطلاعات کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، تعداد رابط یا رابطین برگزیده از حیث امتیاز، تداوم و پیوستگی ارتباط سامانه‌ای در طول برگزاری رویداد و تعداد کانون‌های روستایی بودند.

 

این مسئول با اشاره به اسامی کانون های فرهنگی و هنری مساجد برتر شهرستان زنجان براساس امتیاز فهما گفت: کانون صراط در مسجد صاحب الزمان(عج)، کانون شهید چمران مسجد حسینیه، کانون امام علی(ع) مسجد قبا، کانون آل یاسیسن مسجد حسینیه پایین کوه، کانون آقامیرزااحمد مسجد آقامیرزااحمد، کانون بصیرت مسجد امیرالمومنین(ع)، کانون آیت الله صائینی مسجد رسول(ص)، کانون لقمان مسجد نورالزهرا(س) و کانون شیخ اشراق مسجد فیضیه و کانون ثارالله مسجد ثارالله بالاترین امتیاز این دوره از فهما را در شهرستان زنجان کسب کردند.

 

یارمحمدی تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان زنجان را 166 باب خواند و گفت: در این کانون ها 7 هزار نفر عضو هستند و در این بین کانون های امام علی(ع)، شهدای هسته ای، آقامیرزااحمد، شمیم ولایت، حیدرکرار، آل یاسین و صراط به عنوان کانون های رابط فهمای شهرستان زنجان تعیین شده بودند.

 

وی ادامه داد: همچنین در دومین رویداد ملی فهما که با عنوان ایران قوی اجرا شد؛ کانون فرهنگی و هنری صراط با 15367 امتیاز، کانون فرهنگی و هنری شهید چمران 12765 امتیاز، کانون فرهنگی و هنری امام علی(ع) با 12205 امتیاز، کانون فرهنگی و هنری آل یاسین با 11025 امتیاز و کانون فرهنگی و هنری آقامیرزااحمد با 9305 امتیاز بالاترین امتیاز فهما را در شهرستان زنجان به خود اختصاص داده بودند.

 

پایان پیام/ 693