تعیین وضعیت سازمانی ستاد فهما مورد توجه مجلس شورای اسلامی باشد

تعیین وضعیت سازمانی ستاد فهما مورد توجه مجلس شورای اسلامی باشد

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
زارع با بیان اینکه نبود امکانات، کمبود سرانه ، وضعیت استخدامی، اختلاف نظر با مسئولان مساجد و...از مسائلی هستند که پای فعالان مساجد را برای رسیدن به هدف هایشان می بندد، گفت: استقلال ستادهماهنگی کانون های مساجد به عنوان یک سازمان مورد توجه مجلس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع»امروز(۲۴بهمن) در نشست حجت الاسلام «رجب نعمتی» سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با «منصور علی زارعی»نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به فعالیت های چمشگیر کانون های مساجد استان در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، قرآنی و ... اشاره و اظهار کرد: متاسفانه اوضاع نابسامان اقتصادی موجب شده برخی دغدغه های کارکنان ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اقنصادی و معیشتی و پرسنلی باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه کانون های مساجد یک نهاد فرهنگی است، افزود: در دستگاه فرهنگی باید به گونه ای زیرساخت ها آماده باشد که تمام دغدغه کارکنان این کانون ها بحث رونق فعالیت های مسجدی باشد ولی متاسفانه یکی از سازمان های وزارت ارشاد اسلامی که در سالیان گذشته مغفول مانده این کانون ها هستند.

 

وی با بیان اینکه هنوز ارتباط سازمانی کارکنان این ستاد با مجموعه مشخص نیست، اظهار امیدواری کرد: وضعیت استخدامی این کارکنان سنگر مسجد با حمایت مجلس شورای اسلامی مرتفع شود.

 

زارع خواستار استقلال ستادهماهنگی کانون های مساجد به عنوان یک سازمان شد.

 

وی با بیان اینکه در همه امورات مسجد مظلوم است، افزود: فعالیت کانون های مساجد استان در رویداد ملی فهما شایسته تقدیر است.

 

زارع با بیان اینکه تولی گری مسجد مورد اختلاف است، گفت: نتوانستیم بین اوقاف، تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، هیات امنا و... به یک جمع بندی برسیم و رقابت ناسالم در این حوزه شکل می گیرد که آسیب آن را مردم می بینند.

 

وی با بیان اینکه حدود چهار سال گذشته اعتبار کانون های مساجد استان حدود ۳میلیارد تومان بود،‌افزود: متاسفانه امسال بودجه به زیر ۱۰۰میلیون تومان رسید. اینکه بگوییم مسجد سنگر است اما بودجه محدود باشد ظلم به حوزه مسجد است.

 

زارع تاکید کرد: باید در حوزه کانون های مساجد فضایی ایجاد شود که کارکنان این ستاد بدون دغدغه معیشتی و حقوقی به فعالیت در حوزه مسجد بیاندیشند.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد استان در سطح کشور سرآمد هستند، گفت: امید است مشکلات مالی و استخدامی پرسنل این کانون ها در سطح کشور مرتفع شود.

پایان پیام/ 286