حمایت مجلس شورای اسلامی از کانون های فرهنگی هنری مورد انتظار بچه های مسجد است

حمایت مجلس شورای اسلامی از کانون های فرهنگی هنری مورد انتظار بچه های مسجد است

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی با اشاره به تاثیرگذاری کانون های مساجد در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه گفت: اگر حمایت ها از کانون های مساجد جدی تر شود، بهره برداری از فعالیت های این مراکز در مساجد بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام»رجب نعمتی»امروز(۲۴بهمن) در نشست با «منصور علی زارعی»نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، طرحی به شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های تبلیغی مساجد ارایه و نهایتا در 18 اسفند سال 1371 در جلسه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد به تصویب رسید،  اظهار کرد: هزار و ۱۹۷کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با بیان اینکه ۷۱۴کانون از این تعداد در روستاها مستقر هستند، افزود: افراد تاثیر گذار هر مسجد اعم از امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج، هیات امنا و دو نف که ذی صلاح فرهنگی هستند ارکان کانون ها را تشکیل می دهند.

 

وی با بیان اینکه اکثر فعالیت های کانون های در راستای تحقق منویات رهبری  و شعار سال است،گفت: همچنین برنامه هایی متناسب با مناسبت های ملی و مذهبی در این کانون ها برگزار می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه گفتمان سازی دربحث فعالیت کانون ها در مجلس شورای اسلامی مورد انتظار است، افزود: متاسفانه کارکرد این کانون ها در حوزه اعتباری نسبت به سایر دستگاه های فرهنگی مظلوم واقع شده است.

 

وی از نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خواستار بازدید از فعالیت های کانون های مساجد استان در روستاها  و شهرستان ها شد و گفت: این کانون ها در برخی از روستا ها و شهرها برکات فرهنگی، اقتصادی و ...برای مردم محلات داشته اند.

 

حجت الاسلام نعمتی به وضعیت استخدامی پرسنل کانون های مساجد در سطح کشور اشاره کرد و خواستار تبدیل وضعیت این پرسنل شد.

 

وی به رویداد ملی فهما و جایگاه کانون های مساجد استان در این مسابقات کشوری بچه های مساجد اشاره کرد و گفت: کانون هایی در سطح استان داریم که به اندازه یک وزارتخانه شغل ایجاد کرده اند.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه تعدادی از کانون های مساجد استان در سطح کشور فعالیت های فرهنگی ، اقتصادی و قرآنی بی نظیری دارند، خاطرنشان شد: بسیاری از این کانون ها الگویی برای سایر بچه های مساجد کشور هستند.

 

 

 

پایان پیام/ 286