قائم شهر از سوی هیات داوران رویدادملی فهما در ردیف ۱۸شهرستان برتر کشورمعرفی شد

قائم شهر از سوی هیات داوران رویدادملی فهما در ردیف ۱۸شهرستان برتر کشورمعرفی شد

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
زارع گفت: قائم شهربه واسطه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از شهرستان در سامانه بچه های مساجد از سوی هیات داوران سومین رویدادملی فهما در ردیف ۱۸شهرستان برتر کشورمعرفی شد.

«عباس زارع»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، ضمن تحسین عملکرد اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در ثبت فعالیتهای مسجدی در سامانه بچه های مسجد ویژه رقابت درسومین رویداد ملی«فهما»، اظهار کرد: از سوی هیات داوران اسامی 18 شهرستان برتر کشور در رویداد ملی فهما 1400 که با شعار «به توان مردم» در سطح بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر ایران اسلامی برگزار شده بود، اعلام شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه این تعداد شهرستان از میان 429شهرستان مشارکت کننده در فهما منتخب معرفی شده اند، گفت: این شهرستان ها درپنج سطح معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه در سطح سوم از بین 30 شهرستانی که  100 تا 150 کانون دارند شهرستان قائم شهر از استان مازندران به عنوان شهرستان برتر معرفی شد، بیان کرد: برخی از ملاک های مهم در ارزیابی شهرستان‌های برتر و شاخص؛ شامل میزان فعالیت و عملکرد کانون های شهرستان در رواق‌های 12‌گانه، بروزرسانی مجوز و تکمیل اطلاعات کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، تعداد رابط یا رابطین برگزیده از حیث امتیاز، تداوم و پیوستگی ارتباط سامانه‌ای در طول برگزاری رویداد و تعداد کانون‌های روستایی بودند.

 

زارع با بیان اینکه 5کانون فرهنگی هنری مساجد از شهرستان قائم شهر در بازه زمانی اجرای طرح ملی فهما از حیث امتیاز در سطح استان در بین 10کانون بالای جدول قرار داشتند، ادامه داد:این شهرستان 116کانون فرهنگی هنری دارد که 51کانون از این تعداد در روستاها و باقی کانون ها در مساجد شهری فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه همچنین چهار کانون فرهنگی هنری از این شهرستان به مرحله دوم داوری رویداد ملی فهما راه یافتند، یادآورشد: فعالیت های مرتبط با رویداد ملی فهما در قائم شهر با همکاری شش شبکه رابطین کانون ها اجرایی شده است.

 

زارع با بیان اینکه دریافت مجوز الکترونیک فعالیت کانون فرهنگی هنری مساجد از سامانه بچه های مسجد یکی از آیتم های رویداد ملی فهما بوده، افزود: کانون های قائم شهر 85مجوز الکترونیک دریافت کردند.

 

وی به مشارکت 95کانون فرهنگی هنری از مساجد شهرستان قائم شهر در ثبت فعالیت در سامانه بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: این کانون ها در رواق های فناوری، تولیدات فضای مجازی، رسانه، همدلی و کارآفرینی به مرحله داوری رسیدند.

 

پایان پیام/ 286