انتقاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از نحوه توزیع تجهیزات فرهنگی مساجد

انتقاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از نحوه توزیع تجهیزات فرهنگی مساجد

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال منتقد توزیع تجهیزات فرهنگی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد است، خواستار توزیع با برنامه و در جای مناسب برای تقسیم این اقلام فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرحیم عبودی» عصر امروز (۲۴ بهمن ماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین استاندار، مدیران استانی و شهرستانی در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: نهاد امامت جمعه همراهی لازم را در راستای رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی مطلوب در جامعه با فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد داشت.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از مدیرکل سابق و آرزوی توفیق برای مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ائمه جمعه در شهرها شهرستان‌های مختلف استان و در راس آنها نماینده ولی فقیه  رئیس شورای فرهنگ عمومی هستند و این شورا ظرفیت بالایی دارد و و همپای شورای تامین محسوب می شود.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی می تواند نقش موثری در برنامه ریزی های فرهنگی استان داشته باشد، یادآور شد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی بیشتری در سطح ملی است و همچنین مصوبات این شورا نیازمند بودجه و ضمانت اجرایی بهتری در عرصه میدانی است.

 

حجت الاسلام عبودی به موازی کاری هایی که در کنار شورای فرهنگ عمومی صورت می گیرد اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال شورای فرهنگی هیئت های مذهبی، شورای شئون فرهنگی و ... تشکیل می شوند و به نظر می‌رسد که در کشور باید یکی شوند و می‌توان این موازی کاری ها را بهتر مدیریت کرد.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فاقد ساختمان بوده و طبیعی است نمی‌تواند مباحث فرهنگی استان را به درستی مدیریت کند.

 

وی در ادامه، نهاد امامت جمعه را هم راستا با فرهنگ ارشاد و نزدیک به هم دانست و خاطرنشان کرد: از جهت کار فرهنگی و اینکه ریاست شورای فرهنگ عمومی بر عهده ائمه جمعه بوده این موضوع مطرح می شود.

 

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: باید خودرو و تجهیزات لازم در اختیار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد و همچنین توجه به معیشت کارکنان با توجه به اینکه سطح حقوقی پایینی دارند، مدنظر باشد.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجهیزات و ظرفیت‌های خوبی دارند، ادامه داد: توزیع این تجهیزات به درستی مدیریت نمی‌شوند و به کسانی و مکان‌هایی که اهل کار و فعالیت باشند، باید اختصاص داده شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 10 سال منتقد توزیع تجهیزات فرهنگی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد است، خواستار توزیع با برنامه و در جای مناسب برای تقسیم این اقلام فرهنگی شد.

 

گفتنی است در پایان این آئین از زحمات محمد علی پیرسبزی مدیرکل سابق تجلیل و امین درخشان با حکم محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

پایان پیام/ 82