تفویض صدور مجوز فعالیت گروه‌های سرود در مساجد و اماکن مذهبی به ستاد فهما/اعطای مجوز برای ۴۸ گروه در فاز اول

تفویض صدور مجوز فعالیت گروه‌های سرود در مساجد و اماکن مذهبی به ستاد فهما/اعطای مجوز برای ۴۸ گروه در فاز اول

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
سعادتی اعلام کرد: فرآیند صدور مجوز فعالیت گروه‌های سرود در مساجد و اماکن مذهبی از جانب وزیر ارشاد به ستاد فهما تفویض شده است. بر این اساس در فاز اول ۴۸ گروه فعال و برتر رویدادهای ملی فهما در سه سال گذشته مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تفویض فرآیند صدور مجوز برای فعالیت گروه های سرود و نمایش در مساجد و اماکن مذهبی به ستاد فهما خبر داد و اظهار کرد: در پی تفاهمی که در یکم آذرماه بین ستاد فهما و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت و نیز به دلیل درخواست فعالیت گروه های سرود و نمایش در مساجد، دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 23 آذرماه در نامه‌ای، فرآیند صدور مجوز فعالیت این گروه ها را به ستاد فهما تفویض کرد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما تصریح کرد: در بخشی از این نامه آمده است: «... با توجه به ضرورت تقویت زمینه هم‌افزایی و اثربخشی این دو نهاد (ستاد فهما و معاونت امور هنری) خصوصا در مناطق محروم و همچنین در راستای مردمی کردن حوزه فرهنگ و هنر و اجرای عدالت فرهنگی و توسعه هنر به طور متناسب در مناطق مختلف کشور و پیرو توافق انجام شده بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدور مجوز، ساماندهی، نظارت و حمایت از فعالیت های هنری مساجد با هماهنگی و تایید معاونت امور هنری به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تفویض می گردد.»

 

 

وی در ادامه ابراز کرد: بر اساس آن نامه، از همان تاریخ شورای نظارت و ارزیابی و فرم و فرآیند شاخصه های انتخاب گروه های سرود به منظور ساماندهی گروه های سرود و نمایش در مساجد و اماکن مذهبی تشکیل شد و روز شنبه، 23 بهمن جلسه ای برای جمع بندی نهایی و با حضور برخی از استادان مجرب و صاحب‌نظر سرود از سراسر کشور در ستاد فهما تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در فاز اول 48 گروه سرود فعال در سه گذشته در کانون های مساجد و دارای رتبه بالا در رویدادهای ملی فهما، مجوز فعالیت در مساجد و اماکن مذهبی را دریافت کنند.

 

سعادتی با بیان اینکه با این تفویض و روند ایجاد شده در آینده می توانیم همه گروه های سرود را در کشور ساماندهی کنیم، تاکید کرد: طبق نامه وزیر صدور مجوزها در چهار بخش به ستاد فهما تفویض شده است: صدور مجوز صدور پروانه نمایش برای گروه های نمایش در مساجد و اماکن مذهبی، تولید و اجرای نمایش در مساجد و اماکن مذهبی، صدور مجوز گروه های سرود و تولید و انتشار سرودها و آواهای دینی و انقلابی، مجوز تاسیس و راه اندازی نگارخانه ها، سالن های همایش و  استودیوهای صدابرداری و صداگذاری با موضوعات کاملا مذهبی در مساجد و اماکن منتسب به مساجد و نهایتا صدور مجوز نصب یادمان در مساجد و اماکن مذهبی.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ملی سرود سردار آسمانی و اجرای خیابانی و پاتوقی گروه های سرود بچه های مسجد در دهه فجر انقلاب اسلامی، جدیدترین اقدامات ستاد فهما و کانون های مساجد در حوزه سرود به شمار می رود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9