برگزاری جشن سالروز ولادت امیرالمومنین(ع) در مساجد گیلان

برگزاری جشن سالروز ولادت امیرالمومنین(ع) در مساجد گیلان

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) جشن شادی و سرور در کانون های مساجد گیلان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، به مناسبت میلاد مولی الموحدین، حضرت علی(ع) و بزرگداشت مقام پدر جشن‌های مذهبی طی شب گذشته و امروز در جای جای گیلان برگزار شد.

 

مراسم جشن و سخنرانی نیز در مساجد گیلان به‌ویژه کانون های مساجد استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

 

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد » با اشاره به اینکه ۹۳۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند اظهارکرد: مساجد گیلان طی دیشب و امروز برگزار کننده جشن‌های ویژه میلاد امیرالمومنین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه کانون‌های مساجد استان غرق در جشن و سرور میلاد امام علی (ع) هستند افزود: فضاسازی، آذین بندی، محفل انس با قرآن، زیارتنامه خوانی، سخنرانی و توزیع بسته‌های معیشتی از ویژه برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در این ایام فرخنده است.

 

وی با بیان اینکه این مراسم متناسب با وضعیت کرونایی شهرستان ها و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است تصریح کرد: روز گذشته نیز یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت قربانی بین کانون‌های مساجد استان برای کمک به نیازمندان توزیع شد.

 

 

کانون شهید چمران مسجد آقاسیاهپوش سنگر شب گذشته میزبان مردم در جشن شب میلاد امام علی (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود. اقامه نماز مغرب و عشا، مولودی خوانی ذاکرین اهل بیت(ع) از برنامه های آلن جشن بود.

 

کانون شهدای فشتم نیز با توزیع بسته‌های معیشتی و اجرای رزمایش کمک مومنانه این ایام فرخنده را گرامی داشتند.

 

مراسم جشن شب میلاد امیرالمومنین علی(ع) با سخنرانی حجت السلام حاتمی و مولودی کربلایی مولایی ونفیسی همراه با اهدای جایزه پیراهن به اسامی مبارک علی(ع) و هدایای دیگر به همت کانون فرهنگی رایه العباس مسجد حضرت ابوالفضل (ع )صومعه سرا برگزار شد.

 

 

کانون تسنیم صحرا شهرستان خمام نیز با دیدار با خانواده شهید و قرآئت دعای زیارت عاشورا در منزل خواهر شهید و گلباران و عطر افشانی مزار شهدا این ایام را گرامی داشت. اهدای هشت بسته کمک معیشتی به افراد نیازمند در شب میلاد مولای متقیان، هر بسته شامل ۲ عدد مرغ، برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی از دیگر برنامه‌های این کانون بود.

 

کانون نسیم حیات مسجدجامع چوکام نیز در شب ولادت امام علی (ع) و روز پدر اقدام به توزیع ۲۴ بسته معیشتی کرد.

 

در مسجد جمعه چالکیاسر لنگرود نیز کانون باب الحوائج مراسم جشن و سرور را برگزار کرد.سخنرانی با محوریت تبیین شخصیت امام علی (ع) و مولودی خوانی از برنامه‌های  این جشن بود.

پایان پیام/ 84