برگزاری مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در کانون‌های مساجد فومن

برگزاری مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در کانون‌های مساجد فومن

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
نیک‌انجام گفت: مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در کانون‌های مساجد فعال فومن برگزار می‌شود.

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با تسلیت ایام وفات حضرت زینب(س) اظهارکرد: مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در کانون‌های فرهنگی هنری فعال مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه در این مراسمات سخنرانان به تبیین شخصیت، فضايل و مصايب حضرت زینب(س) می‌پردازند گفت: مداحی ، نوحه خوانی ، سینه زنی از جمله برنامه های اجرایی در این مراسمات است.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در جوار امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) مدارج علمی و تربیتی را گذراند و به ترویج فرهنگ دینی و قرآن پرداخت تصریح کرد: الگوی راستین حضرت زینب(س) بانوی دو جهان حضرت فاطمه(س) بوده است.

 

نیک‌انجام با تأکید بر اینکه اگر حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا حضور نداشت امروز از عاشورا، کربلا و اهداف قیام امام حسین(ع) چیزی در دسترس نداشتیم افزود: حضرت زینب(س) برای حفاظت از امامت و ولایت از جان مایه می‌گذاشت.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: خطبه‌های آتشین و غرای ایشان، پیام نهضت امام حسین (ع) را در تاریخ جاودانه ساخت و امروز سالیان سال هم که می‌گذرد اسلام به برکت نهضت حسینی زنده، سرپا و پویا است.

پایان پیام/ 526