آیین های سوگواری رحلت حضرت زینب (س) در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

آیین های سوگواری رحلت حضرت زینب (س) در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
نعمت اللهی گفت: آیین سوگواری و عزاداری سالروز ارتحال حضرت زینب کبری (س) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام حزن و اندوه سالروز ارتحال پیام آور کربلا حضرت زینب کبری (س)، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم همچون سایر مناسبت های مذهبی، عزادار حضرت زینب کبری (س) هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم افزود: همزمان با شب ارتحال این بانوی گرانقدر جهان اسلام، ویژه برنامه های سوگواری و عزاداری در کانون های مساجد شهرستان جهرم برگزار شد و بچه های مسجد به سوگ حضرت زینب (س) نشستند.

 

وی بیان کرد: در آیینی که به همین مناسبت در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد، حجت الاسلام زارعی معاون آموزش حوزه علمیه جهرم و امام جماعت مسجد به سخنرانی پرداخت و سپس بچه های مسجد با نوای قناعت پیشه ذاکر اهل بیت (ع) به سینه زنی پرداختند.

 

نعمت اللهی عنوان کرد: همچنین در آیینی دیگر که در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» برگزار شد، عطایی ذاکر اهل بیت (ع) و از بچه های این کانون فرهنگی و هنری نوحه سرایی کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری آیین سوگواری و عزاداری در کانون فرهنگی و هنری «مشکات الرضا (ع)» گفت: در این آیین حجت الاسلام دستداده در سخنانی به نقش بارز زینب کبری (س) در واقعه عاشورا و جریانات پس از آن اشاره کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» نیز در آیینی با سخنرانی حجت الاسلام پوردست و مرثیه سرایی قناعت پیشه به عزاداری در رثای بانوی کربلا پرداختند.

 

وی در پایان اظهار کرد: نظیر چنین مراسمی نیز در دیگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرستان جهرم و با حضور اهالی مسجد و اعضای کانون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شده است.

 

پایان پیام/ 691