عضو ۲۲ ساله‌ کانون قاسم بن الحسن(ع) که به ۷ زبان زنده دنیا مسلط است

عضو ۲۲ ساله‌ کانون قاسم بن الحسن(ع) که به ۷ زبان زنده دنیا مسلط است

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
«سیده اخلاص علوی‌نیا» عضو کانون فرهنگی هنری قاسم بن‌الحسن(ع) شهرستان کرخه، روستای شاوور استان خوزستان است، با تلاش مثال‌زدنی موفق به تسلط به هفت زبان زنده دنیا شده است.

خبرگزاری شبستا ن ، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «سیده اخلاص علوی‌نیا» متولد سال 1378 بوده و تنها 22 سال سن دارد؛ اما تلاشی مثال‌زدنی دارد که در سایه علاقه و انگیزه به یادگیری زبان‌های مختلف ایجاد شده است.
 
 
عضو کانون فرهنگی هنری قاسم بن الحسن (ع) شهرستان کرخه، روستای شاوور استان خوزستان به هفت زبان زنده دنیا تسلط داشته و علاوه بر این تالیف چندین اثر را در کارنامه علمی خود دارد.
 
 
«سیده اخلاص علوی‌نیا» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در مورد پیشینه یادگیری زبان‌های مختلف اظهار کرد: من همواره علاقه داشتم تا با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوم؛ از سوی دیگر استعداد خاصی هم در یادگیری زبان‌های خارجی داشتم. علاقه من این بود که بتوانم با فرهنگ کشورهای متمدن و البته کشورهایی که در ابتدا در حال توسعه محسوب می شدند و به تدریج تبدیل به کشور صنعتی شدند آشنا شوم و این گونه بود که سراغ یادگیری زبان این کشورها رفتم.
 
 

 

 
عضو کانون فرهنگی هنری قام بن الحسن(ع) شهرستان کرخه ادامه داد: اکنون علاوه بر فارسی به زبان‌های عربی، انگلیسی، چینی، کره ای تسلط کامل دارم و در حال تکمیل دو زبان روسی و فرانسوی هستم.
 

 

 

 
 
وی گفت: رشته من میکروبیولوژی است؛ ساعات متمادی به مطالعه می پردازم اما علاقه دارم که داشته های خود را به با دیگران به اشتراک بگذاریم، از این نظر یکی از اصلی ترین فعالیت هایم در کانون قاسم بن الحسن(ع) آموزش زبان به اعضای کانون است.
 
 
علوی‌نیا در بخش دیگری از مباحث خود اظهار کرد: اکنون 150 زبان آموز دارم، علاوه بر بحث تدریس مشغول نگارش چند جلد کتاب دیگر نیز هستم که نیازمند مساعدت مسئولین برای انتشار است.
 
وی در ادامه خبر از حضور خود در اجلاس بین المللی نخبگان جهان در سال 2022 در کشور ژاپن داد و افزود: من به همراه دو نفر از کشورهای دیگر به عنوان سفیر جوان خاورمیانه انتخاب شدیم و امیدوارم در این اجلاس گامی در راستای معرفی هرچه بیشتر ایران اسلامی بردارم.

پایان پیام/ 9