نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مسجد فاطمة الزهرا (س) یاسوج افتتاح شد + عکس

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مسجد فاطمة الزهرا (س) یاسوج افتتاح شد + عکس

تاریخ انتشار : ۵ اسفند ۱۴۰۰
مدیر قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کهگیلویه و بویراحمد، از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات های محلی در مسجد فاطمة الزهرا (س) نجف آباد شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «سید عبدالحمید خرام»، از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات های محلی در مسجد فاطمة الزهرا (س) نجف آباد شهر یاسوج خبر داد.

 

مدیر قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کهگیلویه و بویراحمد طبخ غذاهای محلی، پخت نان سنتی را بخشی از برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: عرضه محصولاتی نظیر گیاهان دارویی، عسل، لبنیات و همچنین نمایش وسایل و ابزارآلات پرکاربرد را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

 

وی تنوع کارگاه‌های زنده سنتی مثل گلیم و جاجیم‌بافی را از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه برشمرد و افزود: تلاش شده تا انواع محصولات سنتی و دست بافت در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.

 

خرام اظهار کرد: به طور قطع ایجاد کارگاه‌های تولید صنایع دستی در روستاها علاوه بر اینکه زمینه مهاجرت معکوس و افزایش صادرات صنایع دستی استان را مهیا کرده تا حدودی می‌تواند اشتغال پایدار برای خانواده‌های کم برخوردار ایجاد کند.

 

مدیر قرارگاه جهادی امام حسین (ع) کهگیلویه و بویراحمد به ارائه تسهیلات ویژه از سوی دولت برای ایجاد اشتغال در جوامع روستایی اشاره کرد و گفت: هنرمندان می‌توانند با استفاده از این تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان را فراهم کنند.

 

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مسجد فاطمه الزهرا (ع) نجف آباد

 

پایان پیام/ 630