درهای مساجد نباید بسته باشند

درهای مساجد نباید بسته باشند

تاریخ انتشار : ۵ اسفند ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام روحانی ضمن تاکید بر نقش ویژه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید از این شرایط پیش آمده توسط حاکمیت دین بیشترین بهره را ببریم و اجازه ندهیم درب مساجد بسته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (پنج‌شنبه، ۵ اسفند) در گردهمایی روحانیون شهر رودسر که با حضور "آیت‌الله فلاحتی" نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار شد اظهار داشت: روحانیون در حقیقت با پوشیدن این لباس خود را آماده کردند که در زمانه کنونی به عنوان پیاده نظام ولایت در همه صحنه‌ها با تمام وجودمان از اسلام، قرآن و خون شهیدان دفاع کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن خیرمقدم ویژه خدمت نماینده ولی‌فقیه و روحانیت معظم حاضر، عالمان دین و روحانیون را ادامه دهنده راه انبیاء الهی دانست و یادآور شد: روحانیون با این لباس مقدس در همان خط و مسیر انبیاء الهی حرکت می‌کنند تا بتوانند با همان مأموریتی که خداوند متعال بر دوش انبیاء گذاشت در راه هدایتگری جامعه کوشش کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر مقطع کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی که در گام دوم آن قرار داریم را حساس و خطیر ذکر کرد و افزود: دشمن دوست نداشت که ما چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم اما امسال وارد چهل و سومین سال انقلاب اسلامی شدیم و در حالیکه حرکت عظیم ملت ایران اسلامی به رهبری روحانیت ثابت قدم می‌ماند و  آن‌ها هر یک به زباله‌دان تاریخ می‌افتند.

 

روحانی با بیان اینکه روحانیت در این برهه از زمان رسالت مهمی بر عهده دارند تصریح کرد: خدا را شاکریم که در این لباس مقدس مورد لطف خداوند متعال قرار گرفتیم تا مأموریت سنگین هدایتگری جامعه را به پیش ببریم.

 

وی ضمن اشاره به مراسم یادواره اولین شهید عرصه سلامت شهیده خانعلی زاده بر شرکت گسترده روحانیون در این مراسم تاکید و اضافه کرد: شهرستان رودسر 372 مسجد دارد که عملا تنها 72 مسجد آن فعال است و مابقی غیرفعال بوده و امام جماعت ندارند در حالیکه ما باید از این شرایط پیش آمده توسط حاکمیت دین بیشترین بهره را ببریم و اجازه ندهیم درب مساجد بسته باشد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر نقش ویژه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی را متذکر شد و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام خاطرنشان کرد: به علت شرایط خاص شیوع کرونا نتوانستیم امروز در خدمت تعداد بیشتری از روحانیون باشیم و در همینجا از همه روحانیونی که غایب هستند عذرخواهی می‌کنم.

 

به گزارش شبستان، در این مراسم هر کدام از روحانیت و ائمه جماعات شهرستان رودسر نظراتی در مورد مسائل  فرهنگی و برخی موارد مطرح کردند.


 

پایان پیام/ 165