ثبت رکورد ملی آسیایی توسط بچه‌های مسجد/ ارایه سریع‌ترین و خلاق‌ترین طراحی مفهومی

ثبت رکورد ملی آسیایی توسط بچه‌های مسجد/ ارایه سریع‌ترین و خلاق‌ترین طراحی مفهومی

تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۰
طی مراسمی از «نگار قراباغی» عضو کانون فرهنگی هنری بعثت مسجد پیغمبر(ص) همدان که موفق به ثبت رکورد ملی_آسیایی به واسطه ارایه سریع‌ترین و خلاق‌ترین طراحی مفهومی شده بود، تقدیر به عمل آمد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، مراسم اهدای لوح و مدال طلا از موسسه ثبت رکوردهای ملی آسیایی به «نگار قراباغی» عضو کانون فرهنگی هنری بعثت همدان مسجد پیغمبر در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا همدان برگزار شد.

 
 
«حمیدرضا ناهیدی فرد» در این مراسم گفت: یکی از کارکردهای اصلی مسجد توجه به مقوله هنر است و جایگاه هنر در حوزه تربیت، فرهنگ و فرهنگ سازی اهمیت ویژه ای دارد.
 
 
مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد همدان با بیان اینکه نگار قراباغی دومین فردی هستند که به عنوان سریع ترین و خلاق ترین طراحی مفهمومی موفق شده اند اثر خود را زیر نظر و توسط موسسه ثبت رکورد های ملی ایران ثبت کنند، تصریح کرد: هنرمندانی که کار هنری خود را از مسجد شروع می کنند کار هنری خود را به نحوی واکسینه می کنند.
 
 
وی افزود: ما انتظار داریم نگار قراباغی این هنرمند مسجدی، هنرمندانی مثل خودشان را تربیت کنند و با آموزش خود زکات علم و هنر خود را بدهند.
 
 
در ادامه «نگار قراباغی» طی سخنانی اظهار کرد: از دوران کودکی علاقه زیادی به خلاقیت و نوآوری داشتم و به مرور ذوق و استعداد به هنر و گرافیک رو در خودم با خواندن یک کتاب مرتبط در همین زمینه پیدا کردم و سعی کردم این استعداد را با نرم افزارهای گرافیکی مختلف در واقع هماهنگ کنم و سعی کردم به جای ایده برداری از طراحی دیگران خودم ایده پردازی کنم و به مرحله اجرا برسانم.
 
 
وی ادامه داد: با حضور خود در ارگان های مختلف و به ویژه مساجد و کانونهای فرهنگی هنری مساجد مطالعات خودم را بالاتر بردم و تجربیات خود را بیشتر کنم.
 
 
قراباغی با بیان اینکه در سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان در رشته طراحی پوستر رتبه اول را کسب کردم و با چندین موسسه فرهنگی هنری همکاری داشته و دوره هایی را در آموزشگاه های مختلف در زمینه طراحی و چاپ تدریس کردم.
 
 
قراباغی گفت: در سال 1400 تصمیم گرفتم و وارد چالش جدید و جدی تر شدم از جمله طراحی چندین کتاب، که به نکاتی از جمله سریع تر بودن طراحی و اینکه سرعت بالا در طراحی و تطابق صد درصدی طرح روی جلد با محتوای اصلی کتاب حفظ کنه که همین ویژگی باعث مورد توجه قرار گرفتن آثار بنده شد و آثارم به عنوان سریع ترین و خلاق ترین طراحی مفهومی در موسسه ثبت رکوردهای ملی آسیایی ثبت شد.
 
 
گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور نماینده موسسه ثبت رکوردهای ملی آسیایی و مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان و خانواده این هنرمند؛ لوح و مدال طلا از سوی موسسه ثبت رکوردهای ملی آسیایی اهداء و همچنین از سوی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد نیز لوح سپاس و هدیه ای اهداء شد.
 

پایان پیام/ 9