کانون های مساجد جهرم در مصیبت شهادت امام هفتم به سوگ نشستند

کانون های مساجد جهرم در مصیبت شهادت امام هفتم به سوگ نشستند

تاریخ انتشار : ۸ اسفند ۱۴۰۰
نعمت اللهی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم در شب شهادت امام هفتم میزبان بچه های مسجد در برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری بودند.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با 25 رجب و سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، سراسر مساجد در شهرستان جهرم عزادار و سوگوار باب الحوائج (ع) هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم به آیین های عزاداری سالروز شهادت امام کاظم (ع) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان اشاره کرد و افزود: شب گذشته کانون های مساجد جهرم میزبان محبان اهل بیت (ع) به ویژه حضرت موسی بن جعفر (ع) بود و آیین های عزاداری با حضور بچه های مسجد و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد.

 

وی بیان کرد: همزمان با شب شهادت باب الحوائج (ع) بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با برگزاری آیین سوگواری، به ساحت مقدس این امام همام ادای احترام کردند.

 

نعمت اللهی ادامه داد: این برنامه با مرثیه خوانی حجت الاسلام قناعتیان و سخنرانی حجت الاسلام زارعی برگزار و بچه های مسجد در رثای شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) به سوگ نشستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در آیین دیگری که به این مناسبت در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار شد، حجت الاسلام نسابه به تبیین سجایای اخلاقی و معنوی حضرت امام کاظم (ع) پرداخت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم عنوان کرد: همچنین در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» نیز حجت الاسلام پوردست سخنران مجلس سوگواری حضرت امام کاظم (ع) بود و کانون «شهید علی اکبر رحمانیان» نیز با برگزاری محفل عزاداری و سینه زنی در مصیبت شهادت امام هفتم به سوگ نشست.

 

وی در پایان اظهار کرد: دیگر کانون های فرهنگی و هنری شهرستان جهرم همچون کانون «مشکات الرضا (ع)»، کانون «شهید مطهری»، کانون «سلاله پاکان» و کانون های مستقر در بخش های «سیمکان» و «کردیان» در شب شهادت امام هفتم شیعیان میزبان محبان و دوستداران اهل بیت (ع) بودند.

 

پایان پیام/ 691