۱۲۷ هزار نفر از اعضای کانون های مساجد هرمزگان در سامانه فهما ثبت نام کرده اند

۱۲۷ هزار نفر از اعضای کانون های مساجد هرمزگان در سامانه فهما ثبت نام کرده اند

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸
حجت الاسلام پهلوانی با بیان اینکه ۱۲۷ هزار از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در سامانه فهما ثبت نام کرده اند، افزود: قریب به ۱۰هزار فعالیت در قالب طرح اوقات فراغت در این سامانه به ثبت رسانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرلنگه، حجت الاسلام « احمد پهلوانی » در نشست مشترک ائمه جماعات مساجد، طلاب مدرسه علمیه آل البیت(ع) و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان، ضمن تبریک هفته وحدت، نخستین اقدام پیامبر مکرم اسلام(ص) قبل از رسیدن به مدینه را بنای مسجد در منطقه قبا ذکر کرد و افزود: آن حضرت در خود مدینه نیز مسجدی بنا نهاد که  وسعت چندانی نداشت، اما فعالیت های تبلیغی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی در آن برنامه ریزی می شد و دیری نپایید که صدای اسلام از این مسجد به پای دیوار چین رسید.

 

وی با یادآوری اینکه وجود مسجد با کارکردها متعدد و با این کیفیت، فقط از امتیازات دین مبین اسلام است، افزود: در هیچ دین دیگری چنین مکان معنوی را نخواهیم یافت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان به تشریح تاریخچه شکل گیری کانون های فرهنگی و هنری در مساجد کشور پرداخت و یادآور شد: سال 72 براساس مصوبه شماره 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای لبیک گویی به فرامین رهبری در رابطه با مبارزه با تهاجم فرهنگی، کانون ها در دل مساجد راه اندازی شدند.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته نیز اساسنامه کانون های فرهنگی هنری در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و کانون ها به جایگاه قانونی دست یافتند.

 

پهلوانی افزود: شورای سیاستگذاری ستاد در مرکز و شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان ها به ریاست نماینده ولی فقیه شکل گرفته و سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه از اعضای این شورا هستند.

 

وی، هدف از تشکیل این ستاد را تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و جلوگیری موازی کاری در مسجد ذکر کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در ادامه گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سال گذشته اقدام به راه اندازی سامانه فهما(فرهنگی هنری مساجد ایران ) کرد و کانون ها در گام اول خود و سپس اعضایشان را در این سامانه ثبت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه 127 هزار از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در سامانه فهما ثبت نام کرده اند، افزود: قریب به 10هزار فعالیت در قالب طرح اوقات فراغت در این سامانه به ثبت رسانده اند.

 

پهلوانی با اشاره به اینکه در این سامانه هشت ۸شاخص اصلی از جمله ارتقای فعالیت های قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت های هنری و ادبی کانون ها، ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری با۲۰ هزار امتیاز برای کانون ها پیش بینی شده که کانون ها با ثبت فعالیت ها امتیاز کسب خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه ستاد متناسب با امتیاز از کانون ها حمایت مادی و معنوی خواهد داشت، اضافه کرد: علاوه بر آن، بسته های تشویقی دیگری پیش بینی شده که قرعه کشی هفتگی(هفته ای ۴۰ کانون و هر کانون ۴۰۰هزار تومان) یکی از این هاست.

 

گفتنی است؛ هزار و ۲۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در هرمزگان فعالیت می کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/ 88