طرح پایتخت «فهما» در گیلان اجرایی می‌شود

طرح پایتخت «فهما» در گیلان اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸
حجت الاسلام رضوانی نژاد از اجرای طرح پایتخت «فهما» در گیلان خبر داد و گفت: ساختار جدیدی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد تعریف شده تا شاهد توسعه کمی و کیفی این کانون‌‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به تصویب و اجرایی شدن اسانامه جدید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: شورای هماهنگی توانمند برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و روسای نهادها و ادارات کل فرهنگی، تبلیغی تشکیل شده که می‌تواند تاثیر به‌سزایی در تمرکز بخشیدن به فعالیت‌های اصحاب مسجد داشته باشد.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: در کنار توان‌افزایی شورای هماهنگی، کانون‌ها با توجه به سطح فعالیت‌های خود دارای امتیاز شده و بر مبنای امتیازات کسب شده حمایت می‌شوند.
 

وی با تاکید بر لزوم ثبت مشخصات اعضای کانون‌های مساجد در سامانه یچه‌های مسجد «سجا» تصریح کرد: در این راستا تمامی فعالیت‌های کانون‌ها اعم از ثبت و تکمیل مشخصات اعضای کانون‌ها، طرح‌های فرهنگی و هنری و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده کانون‌ها که در این سامانه ثبت شود دارای امتیاز بوده و توانمندی کانون‌های فعال را مشخص می‌کند.


حجت الاسلام رضوانی نژاد به انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به ساختار جدید و ثبت امتیازات، هر سال یک استان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (پایتخت فهما) معرفی شده و تمامی مسئولین استانی تاثیرگذار به همراه کانون‌های مساجد استان به‌صورت ویژه تقدیر خواهند شد، همچنین از هزار کانون دارای امتیاز برتر کشوری نیز تقدیر می‌شود.
 
 
وی با اشاره به مهلت ۲ ماه جهت ارزیابی کانون‌های استان‌ها جهت انتخاب به‌عنوان پایتخت فهما بیان کرد: در طول ۲ ماه هر هفته روزهای یکشنبه، کانون‌های دارای بالاترین امتیاز جهت کمک هزینه زیارت به قید قرعه حمایت می‌شوند که در اولین‌ مرحله از قرعه‌کشی یکی از کانون‌های صومعه‌سرا از بین ۳۷۰ کانون دارای امتیاز بالای هزار، انتخاب شد.


حجت الاسلام رضوانی نژاد با توجه به داشتن کانون‌های توانمند در سطح استان ابراز امیدواری کرد مسئولان کانون‌ها، حضور جدی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته و با ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد زمینه برخورداری امتیازات کشوری را برای استان گیلان فراهم کنند.

پایان پیام/ 84