تبلور وحدت در کانون‌های شیعه و سنی مساجد جنوب فارس مثال‌زدنی است

تبلور وحدت در کانون‌های شیعه و سنی مساجد جنوب فارس مثال‌زدنی است

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اخوت با بیان اینکه وحدت کانون‌های مساجد شیعه و سنی جنوب فارس مثال‌زدنی است، گفت: امروز در منطقه جنوب فارس برادران و خواهران شیعه و اهل‌سنت چنان به‌صورت مسالمت‌‌آمیز و با وحدت زندگی می‌کنند که گویا هیچ‌گونه اختلاف مذهبی وجود خارجی ندارد.

«محمدابراهیم اخوت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان گفت: مهمترین وظیفه مخاطبین نهادهای فرهنگی و  اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این است که بتوانند خود را مسلح به سلاح ایمان و علم کنند تا ضمن دفاع در برابر هجوم سیاست نفاق‌افروزی استکبار جهانی، هرچه بیشتر و بهتر سیاست وحدت‌آفرین توحیدی را در سطح مساجد، شهرها و روستاهای محل سکونت گسترش دهند و مخاطبین خود را روشنگری کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس ادامه داد: همواره سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب فارس و خود کانون‌های فرهنگی هنری مسجد در این منطقه بر مبنای برادری، برابری‌ و وحدت بین کانون‌های شیعه و اهل‌سنت بوده است تا جایی که امروز الحمدالله ارائه خدمات در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تشیع به برادران مذهب تسنن و بالعکس در این منطقه امری رایج و متداول است.

وی وحدت کانون‌های مساجد شیعه و سنی و خصوصاً وحدت و یکپارچگی مذاهب دینی عامه مردم منطقه لارستان بزرگ را مثال‌زدنی دانست و افزود: امروز در منطقه جنوب فارس برادران و خواهران شیعه و اهل‌سنت چنان به‌صورت مسالمت‌‌آمیز و با وحدت زندگی می‌کنند که گویا هیچ‌گونه اختلاف مذهبی وجود خارجی ندارد، ازدواج بین خانواده‌های تسن و تشیع رایج و برادران ایمانی با اشتیاق و میل باطنی مراسمات مذهبی و دینی را به‌صورت مشترک برگزار می‌کنند.

اخوت تأکید کرد: جلوه‌های برادری و وحدت بین کانون‌های تشیع و تسنن جنوب فارس چنان متبلور است که گویا تجلی‌گاه آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ‌اللَّهِ جَمِيعًا وَ لَا تَفَرَّقُوا» به واقع و با همت و ایمان برادران و خواهران ایمانی جنوب فارس رقم خورده است.

مدیر کانون‌های مساجد جنوب فارس؛ این دستاورد بزرگ الهی را ثمره نصب‌العین قراردادن قرآن کریم و اطاعت و تقلید از بزرگان دینی و روحانیون سلف و توجه به دستورات شیوخ، روحانیون و مبلغان دینی کنونی که عاملان و عامران یکپارچگی جامعه اسلامی است، دانست.

پایان پیام/ 656