جشن عید مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام(ص) در مساجد گیلان

جشن عید مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام(ص) در مساجد گیلان

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
جشن عید فرخنده مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام(ص) در بسیاری از مساجد شهرستان‌های گیلان برگزار شد.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، شهرستان های گیلان غرق در سرور و شادی است و مردم این شهرستان‌ها با برگزاری مراسم های ویژه این عید بزرگ را جشن گرفتند.

 

اماکن مذهبی این شهرستانها از جمله مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه در شب و روز عید سعید مبعث شاهد حضور عاشقان به نبی مکرم اسلام است که برانگیخته شدن آخرین ذخیره نبوت را جشن می گیرند.

 

دیار غیور مردان و زنان گیل و تالش با برپایی ایستگاههای صلواتی، پخش شیرینی و شکلات، نصب بیرق های سبز، برگزاری جشنهای گسترده، ارسال پیامک‌های تبریک و برگزاری آیین های مختلف جشن های عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) را برگزار کردند.

 

حضور نوجوانان و جوانان در مراسم جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در سراسر شهرستان ها نشان دهنده عشق و ارادت آینده سازان ایران اسلامی به پیامبر مهربانی هاست.

 

همچنین در این ایام روحانی زوج های جوان به واسطه این عید، زندگی مشترک خود را جشن می گیرند و جشن عید فرخنده مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام(ص) در بسیاری از مساجد شهرستان‌ها به همت کانون‌های فرهنگی هنری برگزار شد.

 

 

*برگزاری جشن بعثت پیامبر(ص) در کانون‌های فرهنگی هنری فومن

«یوسف نیک‌انجام» با تبریک این عید فرخنده اظهار کرد: مراسم جشن بزرگ بعثت حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی(ص) در کانون‌های فرهنگی هنری فعال شهرستان فومن برگزار شد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: مبعث عید برتری علم و نور بر تاریکی و جهالت است که جهان را دچار تحولی شگرف کرد و پیامبر اکرم برای اتمام این رسالت خود 23 سال تلاش کردند.

 

وی گفت: دعوت به معنویت، رهاشدن از زیر یوغ بندگی ظالمان و مستکبران، دعوت به انسانیت، توحید، عدالت و در یک کلام دعوت انسانها به سعادت و رها شدن از ظلمت و تاریکی و نفی عبودیت غیر خدا پیام مهم بعثت است.

 

نیک‌انجام سعادت انسان در دنیا و آخرت و تکامل انسان را پیام دیگر بعثت پیامبر اسلام (ص) دانست و تصریح کرد: بعثت مهمترین اتفاقی است که در زندگی بشر رخ داده است.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر اسلام با قرآن کریم آغاز شده و در حقیقت قرآن کریم‌ برنامه پیامبر اسلام (ص) است.

 

 

*کانون‌های فرهنگی هنری صومعه‌سرا میزبان برگزاری جشن‌های بعثت پیامبر(ص)

«نوراله صفرپور» با تبریک عید بعثت پیامبر(ص) اظهار کرد: این روز فرخنده به عنوان عید بزرگ و آغازگر رسالت الهی پیامبر اکرم(ص) است.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: ویژه برنامه محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز در شب مبعث نبی مکرم اسلام(ص)، برگزاری مولودی خوانی، سخنرانی، اجرای مسابقه‌های فرهنگی و نذر صلوات از جمله برنامه‌های کانون‌ها در شب و روز مبعث است.

 

وی گفت: حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین پیامبر اولوالعزم در 27 رجب به رسالت مبعوث شد تا نور و علم را جایگزین تاریکی و جهالت و بزرگترین خدمت را به بشر و بشریت بکند.

 

صفرپور تصریح کرد: بعثت پیامبر اسلام(ص) تحولی بنیادین در عصری که عرب جاهلی غیر از نوشیدن خون یکدیگر، غرق شدن در غرایز حیوانی و زنده به گور کردن دختران و تمامی ارزش های انسانی، چیزی نمی دانستند به وجود آورد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر اسلام (ص) زندگی توام با صلح و آرامش را برای انسانهایی توصیه و تاکید کرد که سالیان سال در سایه جهل خود دست به جنگ و خونریزی  برسر جزیی ترین مسایل می زدند.

 

 

*جشن عید مبعث در کانون زینبیه(س) خشکرودبار

«سودابه وحدانی» با تبریک عید مبعث اظهار کرد : ۲۷ رجب به عنوان عید مبعث روزی است که حضرت محمد (ص) برای هدایت بشر به پیامبری مبعوث شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار افزود: بعثت پیامبر اکرم (ص) تأثیرات و نتایج مثبتی به همراه داشت و تغییراتی را در جامعه بشری پدید آورد.

 

وی گفت: بعثت پیامبر اسلام (ص) انقلاب ارزش‌ها بود که خرافه‌پرستی تبدیل به حقیقت‌یابی و همچنین جنگ و خون‌ریزی تبدیل به عدالت شد.

 

وحدانی با اشاره به اینکمه سیره پیامبر اکرم(ص) باید سرلوحه زندگی همه ما مسلمانان قرار بگیرد تصریح کرد: به مناسبت مبعث پیامبر(ص) ویژه برنامه‌ سفره صلوات و قرائت سوره محمد را در سطح کانون مسجد برگزار کردیم.

 

 

پایان پیام/ 526