کتاب «گردشگری در اسلام» همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های مساجد کشور رونمایی می‌شود

کتاب «گردشگری در اسلام» همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های مساجد کشور رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام والمسلمین چراغی‌پور، با اشاره به ویژه‌نامه‌های ستاد فهما استان ایلام به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در این راستا کتاب «گردشگری در اسلام» رونمایی می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد:‌ حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، ضمن تشریح ویژه یرنامه های 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد:  تجدید میثاق مدیران و اعضای کانون های مساجد با شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و اعضای شورای سیاستگذاری کانون ها، تجلیل از کانون های برتر سومین رویداد ملی فهما، رونمایی از کتاب گردشگری در اسلام، کاشت نهال به مناسبت 18 اسفند و مشارکت در طرح ایران سرسبز، از جمله برنامه های ستاد فهما در گرامیداشت 18 اسفند خواهد بود.

 
مدیر ستاد فهما استان ایلام در ادامه بازدید از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، توزیع کتاب و بسته های فرهنگی در سطح کانون‌ها،تشریح برنامه ها و فعالیت های کانون های استان در رسانه ها، ارسال پیامک انجام تبلیغات محیطی، در فضای مجازی از دیگر برنامه های 18اسفند در استان ایلام عنوان کرد.
 
 
 وی با اشاره به فعالیت 307 کانون فرهنگی هنری فعال در استان ایلام، تصریح کرد: معرفی ظرفیت ها و دستاورد های کانون های مساجد به عموم مردم از جمله دیگر فعالیت هایی است که به مناسبت این ایام در نظر گرفته ایم.
 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، با بیان اینکه مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال های اخیر به ویژه در شرایط کرونا خوش درخشیدند تصریح کرد: حضور خودجوش جوانان و نوجوانان در کانون های مساجد به صورت جهادی موجب عملکرد موفق این کانون ها بود.
 
 
وی در ادامه توزیع بیش 15 هزار تن مواد غذایی گوشت گرم در ایام کرونا به همت بچه های مسجدی استان، مشارکت گسترده در طرح های ملی از جمله سه مرحله طرح ملی فهما، مشارکت در برنامه های ملی و مذهبی، برگزاری دوره های آموزشی، کسب عناوین ملی در مسابقات قرآنی مدها متان توسط اعضای کانون های مساجد استان ، برگزاری مسابقات ملی کتابخوانی، اجرای طرح های کار آفرینی را از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های کانون های مساجد استان ایلام برشمرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور با بیان اینکه اجرای برنامه و طرح های گسترده در سطح کانون ها در حوزه های مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی، با همکاری و همسویی با دستگاه‍‌های مختلف فرهنگی در استان انجام می گیرد، خواستار حمایت  ویژه دولت از فعالیت های کانون های مساجد شد.
 
 
وی در پایان تقویت و حمایت از فعالیت های کانون های مساجد را موجب  رشد و توسعه فرهنگی کشور  در عرصه های مختلف دانست.

پایان پیام/ 9