پرورش نسل جدید و مسجدی از نویسندگان در کانون فرهنگی هنری ثارالله(ع)

پرورش نسل جدید و مسجدی از نویسندگان در کانون فرهنگی هنری ثارالله(ع)

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
جوانمرد با اشاره به کسب رتبه برتر در رواق قلم از سوی کانون فرهنگی هنری ثارالله(ع)، اردبیل گفت: مهمترین عرصه فعالیتی در این کانون کشف و پرورش استعدادهای ادبی است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «علی جوانمرد» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری ثارالله(ع) اردبیل که موفق به کسب رتبه برتر در رواق قلم رویداد ملی فهما 1400 شد، اظهار کرد: این کانون از سال 1386 در مسجد امام حسین (ع) شهر اردبیل فعالیت خود را آغاز کرد و در سه دوره رویداد ملی (فهما) حضور پررنگی داشت تا جایی که امسال به عنوان رتبه برتر شناخته شد. نکته مهم در برنامه های کانون ثارالله در عموم فعالیت ها و نه صرفا ذیل رویداد فهما آن است که نوجوانان و جوانان عضو در کانون اقدام به اجرا و برگزاری طرح ها و اقدامات می کنند.
 
 
مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله(ع) اردبیل افزود: یکی از مهمترین دغدغه های کانون مسایل فرهنگی است؛ در این راستا عمده فعالیت ها و برنامه ها بر این محور طراحی می شوند و از این نظر تاکنون نویسندگان و نخبگان مختلفی که عضو کانون بودند در جامعه فرهنگی افتخارآفرینی کردند، برای مثال چهار اثر برجسته در دو حوزه شعر و داستان کوتاه اثر «محمد بهرام پور»، «فرید داداش پور»، «علی جبرائیل زاده» و «مهران رحمانی» که کتاب های خواندنی بودند و درسومین رویداد ملی فهما و در رواق قلم ثبت شدند؛ این آثار به عنوان رتبه برتر کشوری انتخاب شده و این برای دومین بار است که در سطح کانون های مساجد کشور توانستیم رتبه برتر را کسب کنیم.
 
 
رسانه جدید
 
 
وی با بیان اینکه تلاش برای پرورش استعدادهای ادبی از جمله مهمترین چشم اندازهای فعالیت کانون فرهنگی هنری ثارالله اردبیل محسوب می شود، تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف تاکنون دوره های مختلف نقد و تحلیل ادبی و همچنین شعرخوانی و نقد شعر برگزار کرده ایم.
 
 
جوانمرد در ادامه به برخی از شاخص ترین فعالیت های کانون ثارالله اردبیل در سال 1400 اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه در راستای برای حضور دانش آموزان در برنامه های فرهنگی و اجرای طرح «پیوند مسجد و مدرسه» اسبود که بازتاب خوبی در بین دانش آموزان داشت.
 
 
 
 
 
وی در ادامه افزود: همچنین در راستای اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» به صورت مستمر با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به همراه تنی چند از اعضای کانون دیدار داشتیم.
 
 

 
 
مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله اردبیل با اشاره به برخی فعالیت های اعضای این کانون در ایام شیوع کرونا و تحقق حضور در رزمایش مواسالت و همدلی اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص حمایت و کمک به نیازمندان که آن را به عنوان رسالت جهادگران عرصه اجتماعی توصیف کردند؛ طی چندین مرحله به همت خیرین و اعضای فعال کانون ثارالله، کمک های مومنانه و بسته های معیشتی بین خانواده آسیب دیده از کرونا توزیع شد.
 

 

 
 
وی در بخش دیگری از مباحث خود در مورد فعالیت های کانون ثارالله اردبیل در عرصه فضای مجازی با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری نسبت به این حوزه اظهار کرد: اعضای کانون عموم فعالیت ها را در شبکه های مختلف اجتماعی ارایه می کنند؛ از سوی دیگر بمسابقات فرهنگی، قرآنی و برخی نشست های بصیرتی در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

پایان پیام/ 9