خودکفایی در روزهای کرونایی به سبک کانون فرهنگی هنری اسوه/از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی تا ساخت مستند

خودکفایی در روزهای کرونایی به سبک کانون فرهنگی هنری اسوه/از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی تا ساخت مستند

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
گلشن با بیان اینکه با شیوع کرونا اعضای کانون فرهنگی هنری اسوه، اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و اشتغال‌زایی کردند، گفت: همچنین با هدف آگاهی‌بخشی به جامعه نسبت به فعالیت‌های بچه‌های مسجد در این ایام اقدام به ساخت مستند «بن‌بست‌شکن» کردیم.

خبرگزاری شبستان ، گروه مسجد و کانون های مساجد: «مصطفی گلشن» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری «اسوه» استان تهران از سال 1390 و با هدف ترویج و تعظیم شعائر الهی با رویکرد مسجدمحور تاسیس شد، اظهار کرد: مهمترین فعالیت‌های کانون در سه دسته فرهنگی، تحصیلی، ورزشی تقسیم می‌شود.
مدیر کانون فرهنگی هنری اسوه افزود: اعضای کانون با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند. در این زمینه تلاش می کنیم علاوه بر رویکردهایی که در برنامه‌های روتین کانون تعریف کرده ایم، از جنبه تفریحی نیز زمینه جذب به فعالیت های مسجدی را فراهم کنیم که در این عرصه اردوهای مختلف و برنامه های سیاحتی در اولویت قرار گرفته است.
 

 
گلشن در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه توجه به سطح علمی اعضای کانون از جمله مهمترین دغدغه‌های ما محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این راستا با برگزاری کلاس‌های رفع اشکال برای دانش‌آموزان سعی در ارتقای سطح درسی آنها داریم، کانون اسوه در این عرصه به اندازه‌ای موفقیت آمیز عمل کرده است که برخی اعضا در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان پذیرفته شدند.
مدیر کانون فرهنگی هنری اسوه با اشاره به برخی دیگر از فعالیت‌های این کانون در عرصه‌های مختلف از جمله کارآفرینی گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها و کارگاه‌های تولیدی؛ اقدام به تهیه رول‌های پارچه ماسک کرده و کارگاه تولیدی ماسک راه اندای کردیم که طی آن بسیاری از سرپرستان خانوار در آن مشغول به کار شدند.
وی ادامه داد: البته وقتی تولید ماسک زیاد شد فعالیت ما در این عرصه به پایان رسید و تولید کلاه‌های آفتابی، رویه کفش، رویه مبل را جایگزین کردیم. این کارگاه‌ها در سطح محله و در شهرک صنعتی قرار گرفته اند و هرکدام از اهل محل که نیاز به شغل داشته باشند را به این مراکز معرفی می کنیم.
مدیر کانون فرهنگی هنری اسوه در بخش دیگری از مباحث خود به رویداد ملی فهما 1400 اشاره کرد و گفت: کانون ما امسال در چند رواق امتیاز کامل را گرفته و نامزد کسب رتبه بود اما نهایتا در رواق فیلم و با مستند «بن‌بست شکن» موفق به کسب رتبه شدیم.  
وی افزود: موضوع این مستند درباره روزهای نخستین شیوع کرونا و مشکلاتی که برای تهیه ماسک،گان و شیلد وجود داشت بود و اینکه چگونه بچه‌های مسجدی و جهادی پای کار آمدند و اقدام به راه اندازی کارگاه تولیدی کردند. در این مستند بحث دلال ها را به تصویر می کشیم؛ همچنین شهیدانی که در راه مقابله با این ویروس جان خود را از دست دادند.

 

 
گلشن گفت: در نهایت کانون فرهنگی هنری اسوه با کسب 19 هزار و 370 امتیاز با مستند بن‌بست شکن که پیش از این در جشنواره عمار نیز موفق به کسب رتبه شده بود در سومین رویداد ملی فهما به عنوان یکی از کانون های برتر کشوری شناخته شد.

پایان پیام/ 9