«جهاد تبیین» در راس برنامه های بچه های مسجد

«جهاد تبیین» در راس برنامه های بچه های مسجد

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام سبزه کار گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص «جهاد تبیین» باید این مهم درصدر برنامه‌ها و فعالیت های بچه‌های مسجد و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با تبریک ماه معظم شعبان اظهار کرد: در آ‌ستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار داریم که در سال ۱۳۷۲ به پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور راه اندازی شد و در سال ۱۳۹۷، اساسنامه این نهاد مصوب شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار کانون در سطح کشور افزود: در خراسان جنوبی حدود ۷۰۰ کانون در جوار مسجد با همکاری پایگاه مقاومت بسیج مشغول فعالیت های فرهنگی هنری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و نوآوری در سال‌های اخیر در قالب طرح ملی فهما در ۴۸ عنوان مختلف به کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پیشنهاد شد، افزود: در حال حاضر سه سال از اجرای این طرح می‌گذرد که در طول این سال‌ها، کانون‌ها در این طرح به خوبی درخشیده ‌اند.

 

حجت الاسلام سبزه کار با تاکید بر اینکه در طرح سه‌شنبه های تکریم،‌ تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا در قالب ۹۰۰ دیدار با این خانواده های معظم انجام شد، گفت: همچنین طرح آموزش هنر در مناطق محروم با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در شهرستان های درمیان، نهبندان و بیرجند اجرایی شد.

 

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۵۷، امام خمینی (ره) با همکاری مردم توانستند این کشور را از چنگال رژیم پهلوی نجات دهند، افزود: مردم از سال‌ها قبل با اعلامیه و نوارهای کاست حاوی سخنان امام راحل،‌ جهاد تبیین را برای پیروزی انقلاب آغاز کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز، رسالت بچه های مسجد، «جهاد تبیین» در راستای بیان دستاوردهای انقلاب و اهداف شوم دشمنان است، یادآور شد: این مهم با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید درصدر برنامه‌های بچه‌های مسجد و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری قرار گیرد.

 

«حسین رضا نخعی» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این دیدار با تاکید بر اینکه باید کارهایی که در حوزه فرهنگ، اجتماع و ... انجام می‌شود، همراه با خلوص باشد، افزود: این قدم‌ها و کارها قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و در مقابل، نقشه‌های دشمن بهتر خنثی می‌شود.

 

 

پایان پیام/ 70