نباید اجازه دهیم نقش های سیاسی، اجتماعی و انقلابی مسجد کم رنگ شود

نباید اجازه دهیم نقش های سیاسی، اجتماعی و انقلابی مسجد کم رنگ شود

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مسجد فقط جایگاه عبادت و نیایش نیست بلکه باید محلی برای دستگیری از هم نوعان و رسیدگی به امور مردم باشد، گفت: نباید اجازه دهیم نقش های سیاسی، اجتماعی و انقلابی مسجد کم رنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»  امشب(۱۵اسفند)در جشن ولادت حضرت ابوالفضل(ع) که در مسجد فاطمه زهرا(س) کوی جهان پیما، بلوار امام رضا (علیه السلام) ساری برگزار شد، از ماه شعبان به عنوان یک موهبت الهی یاد کرد و گفت: شعبان ماه استغفار، توبه، طلب آمورزش و روزه داری است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه شعبان مقدمه ای است برای ورود به ماه رمضان، افزود: مسجد فاطمه زهرا(س)کوی جهان پیما به ظاهر کوچک است اما گویا در برگزاری فعالیت های فرهنگی، ورزشی، قرآنی، برگزاری مراسم قرائت ادعیه هایی نظیر ندبه، کمیل و ... و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل می کند.

 

وی به فعالیت بسیج خواهران وبرادران در این مسجد اشاره و بیان کرد: حضور اقشار مختلف در فعالیت های مسجدی و اقامه نماز جماعت بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مسجد یکی از مکان هایی است که در روز قیامت از انسان ها شکایت می کند، گفت: زنده بودن مسجد و احیای کارکردهای این پایگاه های دینی مورد توجه باشد.

 

وی به میلاد حضرت ابوالفضل (ع) باب الحوائج اشاره کرد و گفت: ما شیعیان اعتقاد ویژه ای به این شخصیت برجسته تاریخ اسلام دارند و در ردیف ائه معصومین (ع) برای آن حضرت احترام قائل هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه قبیله مادر حضرت ابوالفضل(ع) از یک قبیله نجیب بود، افزود: درس ادب، ولایتمداری، نجابت و... از جمله درس هایی بود که حضرت ام البنین(س) به فرزندان خود آموخت.

 

وی با بیان اینکه بخشی از شخصیت انسان را وراثت می سازد، گفت: پدر و مادر ام البنین(س) نجیب بودند و این مهم در آن حضرت هم مشهود بوده و به فرزندش حضرت ابوالفضل(ع) نیز منتقل شده بود که هیچ گاه حضرت امام حسین(ع) را برادر نخواند و ادب را به جا می آورد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بخشی از شخصیت انسان با تربیت شکل می گیرد، ادامه داد: اگر بزرگ زاده باشد، لقمه حلال بخورد و ... اما با رفیق بد همنشین باشد می شود پسر نوح که با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد.

 

وی با اشاره به فضای مجازی گفت: خانواده ها مراقبت کنند تا فرزندان شان از آسیب های متعدد فضای مجازی درامان باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فضای مسجد باید انقلابی باشد،‌ خاطرنشان شد: فعالان مسجدی باید تابع محض ولایت باشند و زیر پرچم حضرت عباس (ع) حرکت کنندتا بیرق انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی این نعمت الهی داده شود.

 

وی اضافه کرد: مسجد فقط جایگاه عبادت و نیایش نیست بلکه باید محلی برای دستگیری از هم نوعان و رسیدگی به امور مردم باشد.

پایان پیام/ 286