اجرای ۴۲ طرح بازسازی مراکز فرهنگی و مساجد در گیلان

اجرای ۴۲ طرح بازسازی مراکز فرهنگی و مساجد در گیلان

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
سردار عبدالله‌پور اجرای پروژه آبرسانی به ۱۵۰ روستا و ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد را بخشی از برنامه‌های سپاه قدس گیلان ذکر کرد و گفت: ۴۲ طرح بازسازی مراکز فرهنگی و مساجد در گیلان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «محمد عبدالله پور» شامگاه یکشنبه( ۱۵ اسفند) در گفت‌وگوی خبری وظیفه سپاه پاسداران را طبق قانون اساسی حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ذکر کرد و اظهار داشت: سپاه امروز در پنج بخش جنگ نرم، جنگ سخت، جنگ نیمه سخت، عمق بخشی داخلی و خارجی مأموریت دارد.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حفظ انقلاب توسط مردم صورت می‌گیرد، رفع و کاهش مشکلات مردم را از دیگر وظایف مهم سپاه خواند و عنوان کرد:‌ فوریت امروز انقلاب مسائل اقتصادی کشور و اولویت نخست آن هم مسائل فرهنگی است که سپاه در هر دو بخش فعالیت می‌کند.

 

عبدالله پور منشأ قدرت سپاه را تربیت نیروی انسانی، خدامحوری و تکیه بر نظام ولایی دانست و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با راهبری و حکمت مقام معظم رهبری به مسیر خود ادامه می‌دهد تصریح کرد:‌ دشمن و اندیشکده‌های نظام سلطه همیشه ما را رصد می‌کند و فهمیده‌اند که سپاه مردم را برای دفاع از انقلاب آماده می‌کند.

 

وی خطای بزرگ و استراتژیک دشمن در به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نشان دهنده ضعف آن‌ها در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکایی‌ها هرگز جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارد زیرا حاج قاسم نسلی جدید را تربیت کرد و تعداد  گروه‌های مقاومت به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته است. 

 

فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار داشت:‌ مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نقاط قوت و ضعف انقلاب اسلامی را برشمردند و فرمودند نسل بعدی باید خود را برای گام دوم انقلاب آماده کند بنابراین هفت مورد شامل توجه به علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، عزت ملی، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد و سبک زندگی را مورد تاکید قرار دادند.

 

عبدالله پور با بیان اینکه دشمن با فضای مجازی و اینترنت در حال پخش کردن افکار شیطانی خود است تغییر در سبک زندگی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد:‌ شبکه فساد و اژدهای هفت سر مافیای فاسدین بسیار بزرگ است و مبارزه با آن دیگر کار ساده‌ای نیست و مسئولان ما باید در جهت مقابله با فساد جدی‌تر عمل کنند.

 

وی محرومیت‌زدایی را از دیگر اولویت‌های مهم کاری سپاه اعلام کرد و افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در گیلان یکسری پروژه‌های ملی را در دست انجام دارد و سپاه قدس گیلان نیز مشغول اجرای پروژه آبرسانی به 150 روستا و ساخت 500 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد است. 

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه سپاه حدود 47 طرح در حوزه تامین آب کشاورزی و آب شرب و راه روستایی دارد اضافه کرد: 42 طرح بازسازی مراکز فرهنگی و مساجد و توزیع بسته‌های معیشتی توسط قرارگاه‌های محلی که تعدادشان به طور متوسط به هشت هزار بسته می‌رسد از دیگر فعالیت‌های سپاه قدس گیلان محسوب می‌شود.

 

عبدالله پور در پاسخ به این پرسش که سپاه قدس گیلان در بخش اشتغال و اقتصاد چگونه عمل می‌کند نیز اذعان کرد: 32 کارگاه اقتصاد مقاومتی و 12 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در گیلان توسط سپاه راه‌اندازی شد و به 558 نفر هم از 50 تا 100 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کردیم.

 

وی زراعت چوب را از دیگر اقدامات سپاه قدس گیلان در بخش اشتغال ذکر کرد و با بیان اینکه در این راستا سپاه بخشی از زمین‌های بلااستفاده منابع طبیعی را در اختیار جوانان قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: بعد از شیوع کرونا کمک به کادر درمان، تهیه وسائل بهداشتی، تهیه کپسول‌های اکسیژن، احداث نقاهتگاه‌ها، مشارکت در واکسیناسیون و اجرای طرح بیمه سلامت از اقدامات سپاه در حوزه بهداشت و درمان است.


 

پایان پیام/ 165