کانون‌های فرهنگی هنری پایه‌گذار گفتمانی جدید در کارکردهای اجتماعی مسجد هستند

کانون‌های فرهنگی هنری پایه‌گذار گفتمانی جدید در کارکردهای اجتماعی مسجد هستند

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به ورود کانون‌های مساجد به عرصه حل مسئله، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت بزرگی را در دوره کرونا ایجاد کردند و پایه‌گذار گفتمانی نو و بازکننده بابی جدید در عرصه کارکردهای اجتماعی اقتصادی مسجد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین «ناصر میرمحمدیان» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان در آستانه 18 اسفند، سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: اصل این موضوع که نهادی در مسجد با عنوان کانون فرهنگی هنری به صورت خودجوش و مردمی فعال است، ظرفیت و فرصتی است که در بحران هایی همچون کرونا نقش آفرینی و کمک می کند.

 

مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: این نهاد در دوران کرونا از دوش جامعه بارهای بسیار برداشت چنان که بچه های مسجد در کنار دیگر مسجدی ها و اهالی محلات پای کار آمدند و گره های بسیاری را گشودند که اگر این رخ نمی داد چه بسا آسیب های کرونا افزون تر می شد!

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بزرگی را در دوره کرونا ایجاد کردند و پایه گذار گفتمانی نو و بازکننده بابی جدید در عرصه کارکردهای اجتماعی اقتصادی مسجد شدند، گفت: پیش از این تمرکز کانون ها بر فعالیت های فرهنگی هنری بود اما در دوره کرونا با ورود به عرصه خدمت رسانی ظرفیت های خود را در دیگر عرصه ها نیز از قوه به فعل درآوردند.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان تاکید کرد: این ورود به فضاهای جدید و افتادن در ورطه حل مسئله، سبب شناسایی و حل مسائل مختلف و متنوع در سطح محلات و توسط بچه های مسجد می شود.

 

وی درباره ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تربیت هنرمندان و چهره های فرهنگی ارزشی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت در کانون ها وجود دارد و استفاده از آن در روایت‌گری ها می تواند بسیار کارگشا موثر باشد.

 

پایان پیام/ 9