فرصت استعدایابی در محله ها توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد

فرصت استعدایابی در محله ها توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
براتی گفت: وجود تنوع در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن جذب جوانان زمینه استعدایابی در محله ها را نیز فراهم می کند.

«حسین براتی»، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و  18 اسفند به عنوان سالروز تاسیس کانون های مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: پرداختن به امورات فرهنگی مسجد نقش بی بدیلی در تربیت و رشد تمام راه یافتگان و مراوده کنندگان به مسجد را در بردارد و متولیان مساجد برای این افراد باید برنامه ریزی برای رشد معنوی، فرهنگی، اخلاقی و ... داشته باشد و اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد بر خود فرض می دانند که به این امر اهتمام داشته باشند و برای اقشار مختلف برنامه ریزی متنوعی کنند.

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: فعالیت های متنوعی در کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکردهای قرآنی، ترویج مطالعه، فعایت های هنری و ... گنجانده می شود و در این برنامه ها اقداماتی که دارای جاذبه برای نسل جوان باشد در نظر گرفته می شود که از جمله آنها می توان به تشکیل گروه سرود، نمایش و ... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: انجام این فعالیت های متنوع موجب می شود تا افراد و جوانان جذب فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد شوند و همچنین در زمینه استعدایابی در محله ها نیز اقدامات مطلوبی توسط کانون های مساجد می تواند در این برنامه ها به انجام برسد.

براتی تصریح کرد: مسجد کارکردهای مختلفی می تواند برای اقشار و گروه های سنی محله داشته باشد و کانون های فرهنگی مساجد در این حوزه برنامه ریزی های مداوم و توفیقاتی داشته و سامانه «بچه های مسجد» زمینه ای فراهم کرده است تا تمام فعالیت های کانونی در مناطق مختلف شهری و روستایی در حوزه جذب، آموزش و استعدادیابی و ... با موفقیت های مطلوبی همراه شود.

پایان پیام/ 664