سند چشم‌انداز کانون‌های فرهنگی هنری، عرصه فرهنگ و هنر مساجد را متحول کرد

سند چشم‌انداز کانون‌های فرهنگی هنری، عرصه فرهنگ و هنر مساجد را متحول کرد

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ریزانه با اشاره به تدوین به سند تحول کانون‌های مساجد در سال ۱۳۹۶ گفت: این رویداد، فرهنگ و هنر مساجد کشور را متحول کرد.

 خبرگزاری شبستان ، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «جلال ریزانه» در آیین گرامیداشت 18 اسفند در شهرستان تیران و کرون طی سخنانی اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد مصداق بارز فرهنگ و هنر مردمی و استفاده از ظرفیت آحاد جامعه برای پیشرفت کشور است.
 
سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: رویکرد دولت سیزدهم مردمی سازی فعالیت ها در حوزه های مختلف است که کانون های مساجد پتانسیل مهمی در این عرصه هستند.
 
 
وی ادامه داد: با تدوین سند چشم انداز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، فرهنگ و هنر مساجد متحول شد و آنگاه شاهد دستاوردها و نتایج ارزشمندی در دوران کرونا و پس از آن بودیم.
 
ریزانه با اشاره به زیست بوم بچه های مسجد گفت: فعالیت 26 هزار کانون فرهنگی و هنری در حال حاضر بر بستر فضای مجازی قابل رصد و عضویابی است و این موضوع در گذشته وجود نداشت.
 
 
وی اضافه کرد: با این امکان با توجه به تعطیلی مساجد در دوران کرونا، فعالیت های فرهنگی پویا و امکان ارائه خدمات هموار بود و بخش زیادی از مخاطبان کانون ها از این امکانات استفاده کردند.
 
ریزانه با بیان اینکه همکاری و مشارکت جوانان و نوجوانان در مساجد برای پویایی فعالیت های فرهنگی لازم است، یادآورشد: حمایت خیرین و نهادهای اداری در این حوزه کارآمد و توان کار را افزایش می دهد.

پایان پیام/ 9