فعالیت۹۵کانون فرهنگی هنری در مساجد نکا/بچه های مسجد ۲۶تن گوشت گرم بین نیازمندان مازندران توزیع کردند

فعالیت۹۵کانون فرهنگی هنری در مساجد نکا/بچه های مسجد ۲۶تن گوشت گرم بین نیازمندان مازندران توزیع کردند

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی به فعالیت ۹۵کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان نکا اشاره کرد و گفت: این کانون ها در جهت احیای کارکردهای مساجد با استفاده از ظرفیت ابزار هنر و فضای مجازی به درستی ورود پیدا کردند و در بین کانون های مساجد فعال کشوری قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«رجب نعمتی» امروز (۱۷اسفند)در آستانه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دیدار مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد نکا با حجت الاسلام«محمدصادق محمدی لائینی» امام جمعه این شهرستان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: کانون های مساجد شهرستان نکا در رویداد ملی فهما از کانون های موفق کشور به شمار می روند.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به فعالیت هزار و ۱۹۷کانون فرهنگی هنری در مساجد استان، افزود: ۹۵کانون از این تعداد در شهرستان نکا فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه ۶۵کانون فرهنگی هنری در روستاهای شهرستان نکا مشغول ارائه خدمات مختلف فرهنگی، قرآنی، کتابخانه ای و... به اقشار مختلف به ویژه نسل نو هستند، ادامه داد: باقی کانون های نکا در بخش شهری در جهت احیای کارکردهای واقعی مساجد در تلاشند.

 

حجت الاسلام نعمتی فعالیت های کانون های مساجد در راستای تحقق شعار سال رهبری تدوین و برنامه ریزی می شود، گفت: اشتغال زایی، فرهنگ مطالعه، اقتصادمقاومتی، کارآفرینی و... از جمله دغدغه های رهبری بوده که کانون های مساجد استان توانستند در جهت تحقق منویات معظم له گام های اساسی بردارند.

 

وی به اقدامات کانون های مساجد استان در بحث مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد:  اعضای کانون های مساجد استان در بحث تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی معابر عمومی و منازل و مساجد و... خوش درخشیدند.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه همچنین تهیه و توزیع بسته های معیشتی در راستای لبیک به منویات رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه با هدف دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی نیز مورد توجه این کانون ها بوده است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون  کانون های مساجد استان با همکاری موسسه و کانون حضرت خدیجه(س) ۲۶تن گوشت گرم بین نیازمندان استان توزیع کردند.

 

وی به فعالیت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) کوی مهرگان نکا در بحث دستگیری از نیازمندان و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: این کانون برای تداوم فعالیت ها نیازمند همراهی مسئولین است.

 

حجت الاسلام نعمتی ضمن تحسین فعالیت های مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای گل چال سر نکا در رواق نمایش رویداد ملی فهما اشاره کرد و افزود: فعالیت های این کانون موجبات پویایی مسجد روستا را فراهم آورده است.

 

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) مسجد جامع روستای اطرب نکا با یکهزار و ۳۰۰عضو از سال ۱۳۹۰با هدف توسعه فعالیت‌های مسجدی در عرصه‌های مختلف تاسیس شده و همچنان هم با فعالیت های مختلف و با استفاده از توان جوانان و نوجوانان و اعضای کانون در سطح این روستا فعال است، گفت: کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) مسجد جامع روستای اطرب نکا به مدیر مسئولی «محمدرضا شکری اطربی »به عنوان کانون رابط برتر در سومین رویداد ملی فهما انتخاب شد؛ همچنین این کانون توانست در طرح ملی ایران قوی هم،۱۵هزار و ۷۱۶ امتیاز را کسب کند و به عنوان کانون برتر در رواق فناوری شناخته شود.

پایان پیام/ 286