کانون های مساجد بسترمناسبی برای جذب جوانان به مساجد است

کانون های مساجد بسترمناسبی برای جذب جوانان به مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
شعبانی با بیان اینکه کانون های مساجد بسترمناسبی برای جذب جوانان به مساجد و کشف استعدادهای هنری آنان است، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری ، اجتماعی، علمی را از اهداف تشکیل این مراکز خواند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام و تاکید بر آرمان ها و ارزش های معنوی و فرهنگ اسلامی یکی از اهداف تشکیل کانون های مساجد است.

 

منوچهر شعبانی با بیان اینکه کانون های مساجد بسترمناسبی برای جذب جوانان به مساجد و کشف استعدادهای هنری آنان است، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری ، اجتماعی، علمی را از دیگر اهداف تشکیل این مراکز خواند.

 

وی با یادآوری همگانی و عمومی نمودن تمامی عرصه های فرهنگی و هنری و تحقق آزادی مناسبت های فرهنگی مردمی را یکی دیگر از اهداف تشکیل کانون های مساجد خواند و گفت: زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی نیز در این مراکز دنبال می شود.

 

شعبانی با یادآوری اینکه شیوع کرونا و کمک های مومنانه موجب شد تا کانون های مساجد در این عرصه به خوبی ورود کنند، تصریح کرد: ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری و کانون های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی ازدیگر اهداف تشکیل کانون های مساجد است.

 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان را 28 باب خواند و گفت: از این تعداد چهار باب کانون شهری و 24 باب کانون روستایی هستند.

پایان پیام/ 73