تشکیل کانون های فرهنگی مساجد موجب رشد و سامان دهی برنامه های مختلف در مساجد شده است

تشکیل کانون های فرهنگی مساجد موجب رشد و سامان دهی برنامه های مختلف در مساجد شده است

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
آیت الله دژکام گفت: فضاهای جانبی در مساجد وجود دارند که امور مختلفی در آنها به انجام می رساند و با تشکیل کانون های فرهنگی مساجد شاهد رشد و سامان دهی برنامه های مختلفی در مساجد هستیم که مایه خرسندی است.

آیت الله «لطف الله دژکام»، ضمن گرامیداشت 18 اسفند به عنوان سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: مسجد به عنوان یک بنایی که اسلام گذاشته است، کارکرد دینی داشته و در طول تاریخ کارکرد مساجد فراز و نشیب داشته اما آنچه مهم است اینکه از نگاه خود دین مقدس اسلام، جایگاه مسجد به عنوان یک نهاد دینی و خدمات مسجد و فعالیت های آن باید مشخص باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر مسجد تراز انقلاب اسلامی تاکید ویژه دارند و هدف این است که مسجد در راستایی قرار بگیرد که بتواند خدماتی را که از نظر دینی توقع می شود به انجام برساند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امام راحل (ره)، مسجد را سنگر دانستند، یعنی آغاز عمده فعالیت های اجتماعی از خود مسجد بوده است و برخی فعالیت ها در خود مسجد و برخی خارج از مسجد هدایت می شوند و از این جهت بحث فعالیت نوجوانان و جوانان در آموزش های دینی در مساجد مطرح می شود و در امور اجتماعی، رسیدگی به محرومان و ... جوانان نقش ویژه ای در امور مساجد می توانند ایفا کنند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: فضاهای جانبی در مساجد وجود دارند که امور مختلفی در آنها به انجام می رساند و با تشکیل کانون های فرهنگی مساجد شاهد رشد و سامان دهی برنامه های مختلفی در مساجد هستیم که مایه خرسندی است.

پایان پیام/ 130