شورای فرهنگی راهبردی در روستاها تشکیل می شود

شورای فرهنگی راهبردی در روستاها تشکیل می شود

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بهرام مسلمی مهنی گفت: در نظر داریم شورای فرهنگی راهبردی روستاها متشکل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و دهیاری ها را تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۸ اسفند ماه «بهرام مسلمی مهنی» در دیدار مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، گفت: برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه، کارها باید از حالت شعاری خارج شوند و با حضور میدانی اقدامات عملی در این زمینه صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: یکی از برنامه های کاری که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به عنوان متولی فرهنگ جنوب در دستور کار دارد هم افزایی و همگرایی بین دستگاه های متولی فرهنگ همچون ادارات تبلیغات اسلامی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه است چرا که تحقق این مهم گام موثری در ارتقای سطح فرهنگ جامعه است.

 وی با بیان این مطلب که کانون های مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که هدف مشترکی را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: باید همگرایی و هم افزایی کانون های مساجد با اداره کل فرهنگ و اسلامی تقویت شود و با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج، در مساجد جبهه انقلاب فرهنگی راه اندازی شود.

مسلمی مهنی ابراز کرد: ما در کنار هم برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه تلاش خواهیم کرد و یکی از  برنامه های مدنظر برای ارتقای سطح فرهنگ، انجام فعالیت های فرهنگی در روستاها است و در همین راستا برای شهرها و بخش ها رابطین فرهنگی تعیین می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: در نظر داریم شورای فرهنگی راهبردی روستاها متشکل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و دهیاری ها را تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: باید نتیجه فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد تربیت نیروی مومن و متعهد انقلابی باشد.

مسلمی مهنی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین، باید در این عرصه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که جامعه هدف ما یکی است، عنوان کرد: ما باید با جدیت برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه تلاش کنیم و در این راه اگر نقدهایی هم بود بپذیریم و آنها را رفع کنیم.

پایان پیام/ 586