کانون های مساجد در شکل گیری تمدن نوین اسلامی اثرگذار هستند

کانون های مساجد در شکل گیری تمدن نوین اسلامی اثرگذار هستند

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
حسنی گفت: کانون های فرهنگی و هنری در کنار مساجد، پذیرای هر قشری از جامعه هستند از اینرو در شکل گیری این تمدن می توانند مثمر ثمر باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در دیدار با کارکنان ستاد فهما در استان زنجان با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: کانون های مساجد یکی از مجموعه هایی هستند که با مردم ارتباط مستقیم دارند و همین می تواند در روند شکل گیری تمدن نوین اسلامی اثرگذار باشد.

 

امراله حسنی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد حلقه میانی حاکمیت و مردم هستند، گفت: پس از شکل گیری تمدن غرب که در مقابل جهان اسلام قرار گرفته است، مقام معظم رهبری به شکل گیری تمدن نوین اسلامی برای پیوند با حکومت امام زمان(عج) تاکید کردند و لازم است هریک از ما به عنوان متولیان امور مساجد خود را در این مسیر قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه بایستی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی که مقدمات آن انجام شده اثرگذار باشیم، تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری در کنار مساجد، پذیرای هر قشری از جامعه هستند از اینرو در شکل گیری این تمدن می تواند مثمر ثمر باشند.

 

این مسئول به وجود 380 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان اشاره کرد و گفت: این مراکز در هر نقطه ای از این استان شکل گرفته است و لازم است با توجه به امکانات وتوانمندی آن منطقه از کانون ها انتظار داشت.

 

حسنی مقایسه بین کانون های مساجد را امری نادرست خواند و افزود: هر کانونی از نقطه قوت و ضعفی برخوردار است و لازم است تا موقعیت جغرافیایی کانون و امکانات آن را نیز در ارزیابی ها مدنظر قرارداد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر ضرورت شناسایی کانون های راکد و نیمه فعال در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت: ستاد فهمای استان زنجان از سال آینده با توان بیشتری برای فعال کردن این کانون ها وارد میدان شود.

 

وی همچنین برضرورت انعکاس بیشتر فعالیت کانون های مساجد استان تاکید کرد و افزود: باید از طریق کانون های مساجد، روحیه امید را در بین مردم تزریق کرد.

 

حسنی به نقشه مهندسی فرهنگی به عنوان سند بالادستی در استان اشاره کرد و گفت: برش استانی این نقشه تهیه شده و در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و تصویب خواهد شد.

 

پایان پیام/ 693