غرس ۶۴۶ نهال به تعداد کانون های مساجد در کهگیلویه و بویراحمد

غرس ۶۴۶ نهال به تعداد کانون های مساجد در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مدیر ستاد فهمای کهگیلویه و بویراحمد در سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و همزمانی آن با هفته درختکاری گفت: ۶۴۶ نهال به تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد غرس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، به مناسبت سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و همزمانی آن با هفته درختکاری و روز منابع طبیعی، آئینی با حضور مدیر ستاد کانون فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد، تعدادی از ائمه جماعت و مدیران کانون های مساجد شهرستان بویراحمد آئین درختکاری در مسجد قبا شهر یاسوج برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در این آئین در خصوص سالروز تاسیس کانونهای مساجد و همزمانی آن یا هفته درخت کاری و روز منابع طبیعی اظهار کرد: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نقطه عطفی در فرهنگ و هنر این کشور است که این کانون های یکی از اثرگذارترین مجموعه ها در حوزه فرهنگی و دینی هستند.

 

«علیرضا دولت آبادی» تصریح کرد: به همین مناسبت برنامه های متعددی در سطح استان و شهرستان برای بزرگداشت این روز تدارک دیده شده است که با همکاری ستاد کانون مساجد استان و کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود .

 

وی افزود: با توجه به همزمانی ایام سالروز تأسیس کانون های مساجد با هفته درختکاری، سنت حسنه درختکاری برنامه است که امروز ۱۸ اسفند ماه اجرا می شود و بر این اساس، تعداد ۶۴۶ اصله نهال به تعداد کانون های فرهنگی و هنری استان توسط مدیران و اعضای کانون ها، در واقع به صورت همزمان با سراسر کشور غرس می شود.

 

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: مساجد به‌ عنوان یکی از مراکز مهم شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای انقلابی و پایبند به  آرمان‌های امام راحل (ره)همواره نقشی مؤثر در اعتلا و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.

 

مدیر ستاد عالی کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ ناب اسلامی از برخی اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی حضور در مزار شهدای گمنام و تجلیل از مقام شامخ شهدا را از دیگر برنامه امروز عنوان کرد و گفت: همایش تجلیل از فعالین کانون ها و برگزیدگان طرح ملی فهما ۱۴۰۰ از ادامه برنامه های این ستاد در هفته پیش رو خواهد بود.

 

پایان پیام/ 630