۱۲۰۰ بسته گوشت قرمز بین ۴ شهرستان خراسان جنوبی توزیع می شود

۱۲۰۰ بسته گوشت قرمز بین ۴ شهرستان خراسان جنوبی توزیع می شود

تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی از توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت قرمز بین نیازمندان شهرستان های «طبس، سرایان، فردوس و بشرویه» در ‌آستانه فرا رسیدن سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» ظهر امروز (۲۲ اسفند) در دیدار با معاونین و مدیران کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۴۰ تن گوشت قرمز به همت موسسه حضرت خدیجه (س) شهر قم،‌ برنامه سمت خدا و ستاد هماهنگی فهمای کشور،‌ بین نیازمندان و خانواده‌های کم بضاعت خراسان جنوبی توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در رویدادی به نام «فهما» و در سه شبستان و ۱۲ رواق انجام می‌شود، افزود: رواق همدلی که یکی از ۱۲ رواق این رویداد ملی است، برنامه‌های مختلفی از جمله طرح های مواسات و همدلی را پیگیری می‌کند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه برنامه‌های فرهنگی، انجام طرح شنبه ‌های با کتاب،‌ سه شنبه های تکریم و همچنین طرح «مسجد،‌ مدرسه و منزل» به عنوان سه رکن شکل گیری شخصیت فرزندان با جدیت دنبال می‌شود.

 

حجت الاسلام «حسین فلسفی» رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان‌جنوبی هم در این دیدار با تاکید بر سوق دادن فعالیت‌ها بر بستر مساجد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به عنوان یک تشکل قانونی، در همگرایی و همدلی بین ارکان مسجد نقش مهمی دارد.

 

وی همچنین به جوانگرایی در برخی از کانون ‌ها اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود از ظرفیت این جوانان در محرومیت زدایی بهره گرفت.

 

وی با بیان اینکه شورای زکات در مساجد تشکیل می‌شود، یادآور شد: ۳۰۰ شورای زکات روستایی داریم که مسئول بیشتر آنها، روحانیون هستند.

 

«جمشید سورگی» معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد خراسان‌جنوبی هم با اشاره به حمایت یک هزار و ۹۰ دانشجو توسط این نهاد گفت: پنج مجتمع شبانه‌روزی در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی به جامعه تحت پوشش این نهاد خدمات ارائه می‌دهند.

 

وی خواستار انعقاد یک تفاهم نامه بین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی و کمیته امداد استان به منظور اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی شد.

 

همچنین «عبد الرحیم لطفی» معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان نیز از تحت پوشش بودن ۲ هزار خانوار استان در این نهاد سخن گفت و افزود: همچنین بالغ بر سه هزار بیمار صعب العلاج از خدمات این نهاد بهره می‌گیرند.

 

وی یادآور شد: کمیته امداد خراسان جنوبی با راه اندازی مراکز نیکوکاری در جوار مساجد و دیگر مراکز نیکوکاری تخصصی در تلاش برای جلب مشارکت‌های مردمی با محوریت مساجد است.

 

 

پایان پیام/ 70