فعالیت‌هایی که مهدی‌یاوران مسجدی در نیمه شعبان انجام دادند

فعالیت‌هایی که مهدی‌یاوران مسجدی در نیمه شعبان انجام دادند

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
نوجوانان مسجدی در کانون های مساجد خراسان شمالی به عشق مولای عدالت گستر جهان، حضرت مهدی موعود (عج) نیمه شعبان را جشن گرفتند و همراه بزرگترها و ارکان مساجد این استان، شوری معنوی به این ایام بخشیدند.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، ویژه برنامه های اجرا شده به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان المعظم،سالروز سراسر مبارک و رحمت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرج الشریف) در کانون های مساجد خراسان شمالی با محوریت نوجوانان مسجدی که به عشق مولای عدالت گستر جهان، شوری معنوی و دیدنی گرفت و به چهره این ایام بخشیدند.

*«میلاد قربانی» مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء بجنورد از برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در محوطه بیرونی این مسجد با عنوان «سفیر آفتاب» خبر داد و گفت: این مراسم با محوریت نوجوانان و اعضای فعال کانون برگزار شدو اجرای سرود و تجلیل از فعالان،مداحی و مولودی خوانی و برگزاری مسابقه فرهنگی مهمترین بخش های آن بود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه مجازی «منتظران ظهور»  ویزه نوجوانان و جوانان با بخش های هر خانه یک مهدیه مسابقه عکس و دلنوشته به امام زمان(عج) را از بخش های این مسابقه مجازی نام برد. و افزود: 500 قرص نان رایگان نیز به همین مناسبت بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

*«محمد رستمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) منطقه حر بجنورد نیز از همت عاشقانه نوجوانان این مسجد و پیروی از سیره مهدوی آنان برای برگزاری جشن نیمه شعبان، گفت و خبر داد: نوجوانان این مسجد با مجموع پول توجیبی های خود یک راس گوسفند تهیه کردند و به نیت فرج امام زمان (س) و کمک به نیازمندان قربانی کردند.

وی افزود: دسته جمعی با نوجوانان مسجدی این قرار عاشقانه را برنامه ریزی کردیم که 2میلیون و 200 هزار تومان برای این حرکت معنوی جمع آوری شد  و موارد تهیه شد.

رستمی همچنین از تلاش نوجوانان برای احداث بنای یادبود شهید مجید قربانخانی، معروف به حر شهدای مدافع حرم در محله حر و در کنار مسجد خبر داد و گفت: این بنا به زودی به بهره برداری می رسد.

*«زهرا براتی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) اسفراین نیز در ادامه از پخت  و توزیع آش نذری به نیت سلامتی و فرج حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) در این مسجد به همت بانوان و نوجوانان مسجدی آن خبر داد

وی همچنین از۷۵بسته همدلی حاوی گوشت نذری همزمان با میلاد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف)  در بین خانواده های نیازمند خبرداد وافزود: این بسته ها به ارزش 140 میلیون ریال در شب و روز نیمه شعبان با همکاری  کانون های سراج روستای آجقان، امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای گسک، امام حسن عسگری (علیه السلام) روستای مقصود آباد، چراغ هدایت شهر صفی آباد، عاشقان ولایت ومنتظران ظهور والغدیر اسفراین وکانون ثارالله بام توزیع شد.

وی همچنین اضافه کرد:  این گوشت ها  از سوی  موسسه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) استان قم و با همکاری خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا ارسال شده است.

*«ایوب قاسمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن شهر آشخانه نیز از توزیع 120 بسته گوشت نذری بین خانواده های نیازمند در شهرستان مانه و سملقان خبر داد و افزود: این بسته ها به مناسبت نیمه شعبان توزیع شد.

 

*«عاطفه رضا زاده»، رابط کانون مهدویت مسجد جامع روستای علی آباد بجنورد نیز از مراسم با شکوه ندبه در این مسجد به همت خواهران مهدوی این مسجد خبر داد .

*«بهنام قدسی» رابط کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) بجنورد نیز اعلام کرد:  مراسم معنوی قرائت دعای ندبه با حضور مداحان استانی و نیز خدام آستان قدس رضوی در صبح جمعه  برگزار شد.

*«سجاد ولی پور» رابط کانون امام سجاد (علیه السلام) شیروان نیز در ادامه از پخت و توزیع یک هزار و 500 پرس غذای گرم به مناسبت نیمه شعبان بین نمازگزاران شیروان پس از اقامه نماز جمعه این شهر خبر دادو گفت: برگزاری مراسم جشن و برپایی مراسم ایستگاه صلواتی نیز به همین مناسبت انجام گرفت.

*«هاجر السادات هاشمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری رأفت شوقان نیز همدلی خیرین این منطقه و دستگیری از نیازمندان را مهمترین برنامه به مناسبت نیمه شعبان اعلام کرد و و افزود: با مشارکت خیرین نیک اندیش 11 کیسه آرد، تهیه و یک هزار و650 قرص نان رایگان بین نیازمندان توزیع شد.

وی همچنین از پخت و توزیع 3 هزار پرس غذای گرم بین خانواده های نیازمند و برپایی ایستگاه صلواتی به همت نوجوانان و جوانان کانون خبر داد گفت: به همین مناسبت نیز  50 بسته گوشت نذری اهدایی موسسه حضرت خدیجه (س) قم نیز بین نیازمندان توزیع شد.

 

همچنین برپایی جشن میلاد حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرج الشریف) در کانون محبان الزهرا(سلام الله علیها) اسفراین و تجلیل از فعالان مسجدی آن با اهداء گل و هدیه، توزیع 75 بسته گوشت نذری بین خانواده های نیازمند، ذبح گوسفند و توزیع گوشت قربانی نیز بااعلام «غلامحسن امیری» مدیر این کانون می توان در ادامه  نام برد.

همچنین در تکمیل این گزارش، نوجوانان مسجد انقلاب بجنورد که یکی از مسجدهای محوری است و  دقیقا در مرکز شهر بجنورد واقع شده نیز با برپایی ایستگاه صلواتی پذیرای عاشقان آفتاب مهربانی و دلباختگان منجی عالم بشریت شدند و اجرای سرود برای بزرگترها و ارکان مسجد برگزاری مسابقه فرهنگی و جشن و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این نوجوانان برای عموم علاقمندان مهدوی بود.

نوجوانان مسجد حضرت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرج الشریف) که اغلب عضو گروه سرود نسیم ولایت کانون انصار المهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف) هستند، نیز در شب نیمه شعبان، با برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای سرود از محبان  امام مهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف) پذیرایی کردند.

پایان پیام/ 9