کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحقق «جهاد تبیین» نقش مهمی دارند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحقق «جهاد تبیین» نقش مهمی دارند

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین داشته و می‌توانند در قالب هنر و جلسات معرفتی این مساله را مطرح کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) اظهار کرد: مساجد، انسان را در برابر وحشت شیاطین ایمن نگه می دارد و ارتباط با خدا باعث حفظ انسان و دور کردن شیاطین می شود.
 
امام جمعه طبس با بیان اینکه جایگاه مسجد جایگاه والایی است، افزود: اولین اقدام اجتماعی پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از هجرت سخت مسجد بود و انقلاب اسلامی هم نقش مسجد را کاملا روشن کرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: اصل انقلاب اسلامی از مساجد و کانون ها شکل گرفت و مساجد پایگاه هایی برای تقویت انقلاب هستند و مسجد پرورش دهنده روح انسان ها است.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مسجد دارای مولفه های متفاوتی است، ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری یکی از این مولفه ها است و به عنوان یکی از مراکز تاثیرگذار در رشد معنویت و ارتقای دینی محسوب می شوند.
 
امام جمعه طبس تاکید داشت: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد به رسالت خود درست عمل کنند می توانند سبب جذب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد شوند و فعالیت های چشمگیری در مساجد ایجاد کنند‌ و هر چه مساجد پررونق تر باشند قطعا آسیب های اجتماعی کمتر خواهد شد. 
 
وی با توجه به اینکه انقلاب اسلامی دارای آثار و برکات معجزه آسایی بوده است، گفت: انقلاب اسلامی امروز رشد و پیشرفت خوبی داشته است و مقام معظم رهبری در این راستا بر «جهاد تبیین» تاکید دارند تا دستاوردهای انقلاب بیان شود.
 
حجت الاسلام محمدی در خصوص نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت فعالیت در جهاد تبیین عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب هنر و جلسات معرفتی و بصیرتی می توانند دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنند.
 
امام جمعه طبس با بیان اینکه برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد روزمرگی و کارهای ساده انگارانه را کنار بگذارند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به روز و هوشیار و بصیر باشند و افراد شاخص را جذب کنند و فعالیت های مشوقی را در دستور کار خود قرار دهند.

پایان پیام/ 9